مجموع نظرات: ۰
جمعه ۷ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۴
۰ نفر

رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتای ناجا درباره کلاهبرداری از شهروندان با پیامک واریز اشتباه یا بازگشت وجه هشدار داد.

اس ام اس تبلیغاتی - sms - پیامک - موبایل - تلفن همراه

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، سرهنگ علی‌محمد رجبی رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتای ناجا با اشاره به شگرد برخی از مجرمان سایبری اظهار کرد: برخی از کلاهبرداران و سودجویان در فضای مجازی با شیوه بازگشت وجه یا واریز اشتباه وجه اقدام به کلاهبرداری از شهروندان می‌کنند و از این رو لازم است که شهروندان هوشیاری خود را حفظ کرده و توجه داشته باشند که هیچ بانکی اقدام به ارسال پیامک بازگشت وجه برای مشتریان خود نمی‌کند.

وی درباره شیوه این کلاهبرداری گفت: در این روش عمدتا مجرمان پیامکی با این محتوا برای مشتریان خود ارسال می‌کند که «مبلغی به اشتباه به حساب شما واریز شده و لازم است برای بازگشت وجه به لینک زیر مراجعه کنید.» در ادامه نیز نام یکی از بانک‌ها را در آن قید می‌کند. این در حالی است که با ورود شهروندان به آن لینک درواقع به صفحات جعلی و فیشینگ هدایت شده و سودجویان با دسترسی به اطلاعات حساب بانکی شان اقدام به خالی کردن حساب آنان خواهند کرد.

رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتای ناجا تاکید کرد که هیچ بانکی پیامک حاوی لینک پرداخت برای برگشت وجه را برای مشتریان خود ارسال نمی کند و شهروندان نیز در صورت مشاهده چنین مواردی لازم است که از بازکردن لینک مذکور و درج اطلاعات خود در آن خودداری کنند.

کد خبر 634629

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار حوادث

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha