جواد اوجی، وزیر نفت صبح امروز، پنج شنبه ششم آبان ماه، از شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران بازدید کرد.

جواد اوجی -وزیر نفت

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، وزیر نفت  در جریان این بازدید، با مراجعه به ستاد بحران سوخت و مرکز مدیریت سامانه هوشمند سوخت در جریان اقدامات صورت گرفته در زمینه فعال سازی مجدد این سامانه برای فراهم شدن امکان استفاده از سهمیه‌های موجود در کارت‌های هوشمند سوخت قرار گرفت.

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران گفت: تاکنون حدود ۳ هزار و ۷۰۰ جایگاه سوخت یعنی بالای ۹۰ درصد جایگاه‌ها فعال شده اند.

جلیل سالاری در جریان این بازدید توضیح داد: ۴۵۰ تیم به صورت دو شیفت برای رفع مشکل اقدام کرده‌اند که تاکنون حدود ۳ هزار و ۷۰۰ جایگاه یعنی بالای ۹۰ درصد جایگاه‌ها فعال شده اند.

برنامه ریزی انجام شده که در استان تهران تا ۷۰ درصد جایگاه‌ها بتوانند با کارت سوخت بنزین عرضه کنند. همچنین در تلاش هستیم تا در زمینه نفت گاز (گازوئیل) نیز عرضه با کارت سوخت انجام شود.

به گفته این مقام مسئول در زمینه ذخایر نیز وضعیت خوبی داریم و برای صادرات برنامه ریزی می‌کنیم.

در ادامه ویس کرمی مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی نیز توضیحات خود را به وزیر نفت ارائه داد و گفت: چرخه سوخت رسانی بیش از نیم ساعت غیرفعال نبود و جایگاه‌ها به تدریج در مدار قرار گرفتند.

او افزود: ۵۸ هزار نازل باید به صورت تک تک بررسی شوند و دلیل زمانبر شدن اتصال سامانه هوشمند سوخت به جایگاه‌ها و استفاده از کارت سوخت همین است، اما تاکنون حدود ۷۰۰ جایگاه در این زمینه فعال شده اند.

ویس کرمی توضیح داد: نگران بخش حمل و نقل دیزلی بودیم که دستور داده شد همه با نرخ ۶۰۰ تومانی استفاده کنند، اما در تلاش هستیم تا امروز ناوگان حمل و نقل بتواند بر اساس کارت سوخت از سهمیه نفت گاز یا گازوئیل خود استفاده کند.

همچنین مسعود رضایی مدیر سامانه هوشمند سوخت نیز بیان کرد: معماری سامانه هوشمند سوخت به شکلی است که در بدترین شرایط به مدار سوخت رسانی بازگشت.

او افزود: پلن‌های مختلفی وجود دارد که از آن‌ها استفاده شد و به صورت موازی تیم‌های فنی مشغول ریشه یابی هستند تا به تدریج سهمیه بندی نیز فعال شود.

رضایی تاکید کرد: حتی یک لیتر از سهمیه‌های مردم به مشکل بر نخورده و طی یک تا دو روز آینده مشکل استفاده از سوخت سهمیه‌ای نیز رفع می‌شود.

جواد اوجی، وزیر نفت با مدیران شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی مناطق مختلف برای اطلاع از وضع فعال‌سازی جایگاه‌های عرضه فرآورده در سراسر کشور ‌ارتباط ویدیوکنفرانسی بر قرار کرد.

کد خبر 634533

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار انرژی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha