سه‌شنبه ۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۳
۰ نفر

با تصمیم رئیس سازمان سینمایی جشنواره‌های ملی و جهانی فیلم فجر از سال آینده (۱۴۰۱) به‌صورت یکپارچه و واحد برگزار می‌شوند.

فیلم فجر

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان سینمایی و سمعی بصری، جشنواره‌های ملی و جهانی فیلم فجر پس از پنج دوره برگزاری مجزا از سال آینده (۱۴۰۱) به صورت یکپارچه و واحد برگزار می‌شوند.

محمد خزاعی معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس سازمان سینمایی با اعلام این خبر افزود: برگزاری همزمان این رویداد مهم و راهبردی سینمای ایران در سالگرد جشن‌های فجر انقلاب اسلامی با هم افزایی ظرفیت‌ها، قطعاً، فرصت‌های کاربردی مضاعفی را برای بهره مندی جامعه سینمایی، اقشار مختلف مردم، سینماگران و مهمانان خارجی فراهم می‌آورد.

وی ادامه داد: همه ساله در سالروز انقلاب و در پوشش جشن‌های متنوع آن شاهد حضور میهمانان، شخصیت‌های فرهنگی و سیاسی و حضور چشمگیر رسانه‌های خارجی در کشور هستیم. بدیهی است با برنامه‌ریزی‌های دقیق و هدفمند، جشنواره بین‌المللی فیلم فجر می‌تواند از این مزیت‌ها و فرصت‌ها بهره برداری کند.

خزاعی بیان کرد: سینمای نوین ایران یعنی سینمای پس از انقلاب با تمامی فراز و فرودهایش مهم‌ترین نقش را در پیشبرد دیپلماسی عمومی جمهوری اسلامی ایفا کرده و حضور مهمانان خارجی و ملاحظه بی‌واسطه آنها از اقبال مردم نسبت به جشنواره فجر و سینما، تصویر بی‌بدیلی علیه تبلیغات استکبار رسانه‌ای علیه کشور است و قطعاً، این مزیت مهم باید مورد توجه قرارگرفته و با برطرف کردن کاستی‌های قبلی تقویت شود و ادغام بخش ملی و بین‌الملل جشنواره از این حیث نیز، قابل اعتناست.

به گفته وی، برگزاری جشنواره جهانی فجر، طی سال‌های گذشته با مدیریت و زحمات دلسوزانه آقایان علیرضا رضاداد، سیدرضا میرکریمی و محمدمهدی عسگرپور، فضاهایی را برای کمک به گسترش روابط بین‌الملل سینما فراهم ساخته است که جای تشکر و قدردانی دارد.

معاون وزیر و رئیس سازمان سینمایی با اشاره به اثرات جشنواره جهانی فجر بیان کرد: بدون شک، از مزیت‌های نسبی ایجاد شده و تجارب ارزنده همکاران خوبمان در این رویداد استفاده خواهیم کرد.

وی مطرح کرد: پیرو بررسی «کارگروه مطالعه و ارزیابی جشنواره‌ها» و بنا به مطالبه‌های صنوف و سینماگران کشور در سال‌های گذشته، سازمان سینمایی به این جمع بندی رسیده است که ۲ جشنواره ملی و جهانی فجر را به صورت یکپارچه تحت عنوان «جشنواره بین‌المللی فیلم فجر» برگزار کند.

محمد خزاعی اضافه کرد: با کمک همه خانواده سینما و با تعامل گسترده در عرصه‌های ملی و بین‌المللی، جشنواره‌های باشکوه و خاطره‌انگیزی را همچون سال‌های دور برای رونق و نشاط سینما و جامعه تدارک ببینیم.

رئیس سازمان سینمایی با اشاره به سرلوحه قراردادن محورهایی چون «خانواده، اخلاق، امید» در دوره جدید سینما اظهار امیدواری کرد: امیدواریم بتوانیم در مسیر اعتلای سینمای ملی، «گفتگوهای میان فرهنگی»، ایجاد پتانسیل‌های بالقوه برای تبدیل شدن به ویترین سینمای خاورمیانه، پویایی اقتصاد سینما، روزآمدسازی و ارتقای سطح دانش و بینش سینماگران ایرانی از طریق تبادل تجربه با سینماگران خارجی، تقویت حضور در بازارهای منطقه‌ای و جهانی و... و. با ترسیم سیاست‌های کلیدی و راهبردی مبتنی بر بیانیه گام دوم انقلاب گام برداریم.

کد خبر 634234

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha