مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۴
۰ نفر

سرمایه‌گذاری در بورس یکی از گزینه‌های پرسود در سال‌های اخیر به حساب می‌آید؛ به‌خصوص در مقایسه با بازارهای موازی نظیر مسکن، دلار و طلا، بورس همیشه بازدهی بیشتری در بازه زمانی بلندمدت داشته است. برای همین کسانی که افق بلندمدتی برای سرمایه‌گذاری دارند، تلاش می‌کنند با استفاده از قابلیت‌های بازار سرمایه، دارایی‌هایشان را افزایش دهند.

methods-investing-stock-market.jpg

اما سرمایه‌گذاری در این بازار چه پیش‌نیازهایی دارد؟ آیا تاکنون «ثبت نام سجام» خود را انجام داده‌اید؟ چقدر درباره مزایای دریافت «مشاوره آنلاین بورس» و «مشاوره خرید سهام» می‌دانید؟

ثبت‌ نام سجام

ثبت‌ نام سجام یکی از نخستین پیش‌نیازهای سرمایه‌گذاری در بورس است و البته مزایایی هم برای سرمایه‌گذاران دارد. از جمله این مزایا می‌توان به امکان ویرایش اطلاعات ثبت‌نامی و دریافت سود نقدی مجامع بدون نیاز به مراجعه حضوری و امکان دسترسی ساده‌تر به خدماتی مانند تغییر کارگزار ناظر اشاره کرد. بعد از ثبت‌ نام سجام، می‌توانید عملیاتی مانند ثبت‌ نام کارگزاری را در مدت زمان کوتاه انجام دهید. گفتنی است ثبت‌ نام در این سامانه مدتی است به‌صورت اجباری درآمده است از این رو هم‌اکنون ثبت‌ نام سجام به‌عنوان پیش‌شرط فعالیت در بازار سرمایه به‌حساب می‌آید.

مشاوره آنلاین بورس

پس از ثبت‌ نام سجام و انتخاب کارگزاری بورس، زمان شروع سرمایه در بورس است! همان‌طور که می‌دانید برای ورود به بازار سرمایه، روش‌های مختلفی شامل سرمایه‌گذاری مستقیم و غیرمستقیم وجود دارد. منظور از روش‌های سرمایه‌گذاری غیرمستقیم، روش‌هایی است که در آن‌ها سرمایه‌گذار، به‌طور مستقیم درگیر روند سرمایه‌گذاری نیست و مدیریت دارایی خود را به یک شرکت سرمایه‌گذاری یا کارگزاری مورد اعتماد خود می‌سپارد. اگر در مراحل ابتدایی ورود به بازار سرمایه باشید، به‌احتمال‌زیاد برای تصمیم‌گیری در خصوص شیوه سرمایه‌گذاری در این بازار دچار تردید هستید. دریافت مشاوره آنلاین بورس از کارگزاری‌ها و شرکت‌های مشاوره سرمایه‌گذاری، می‌تواند راه را برایتان روشن کند. برای این‌کار، کافی است به‌صورت تلفنی یا آنلاین با مشاوران سرمایه‌گذاری یک کارگزاری معتبر یا شرکت مشاوره سرمایه‌گذاری، تماس بگیرید. مشاوران سرمایه‌گذاری شما را تا انتخاب بهترین روش سرمایه‌گذاری در بورس همراهی می‌کنند.

دو روش‌ اصلی سرمایه‌گذاری در بورس

۱- سرمایه‌گذاری غیرمستقیم؛ این شیوه سرمایه‌گذاری، بیشتر مناسب افرادی است که زمان یا دانش کافی برای مدیریت دارایی خود را ندارند؛ اما نمی‌خواهند سود بورس را نیز از دست بدهند. در چنین شرایطی افراد می‌توانند از روش‌های غیرمستقیم سرمایه‌گذاری در بورس استفاده کنند. صندوق‌های سرمایه‌گذاری و استفاده از خدمات سبدگردانی بورس، دو روش اصلی سرمایه‌گذاری غیرمستقیم در بازار سرمایه هستند. 

۲- سرمایه‌گذاری مستقیم؛ اگر دانش سرمایه‌گذاری و زمان کافی برای مدیریت دارایی خود دارید، روش سرمایه‌گذاری مستقیم در بورس مناسب شماست. در این روش افراد پس از ثبت‌ اطلاعات خود در سجام و ثبت‌ نام کارگزاری، یک کد بورسی دریافت می‌کنند. پس از دریافت این کد، می‌توانند به‌صورت آنلاین به خریدوفروش سهام بپردازند. بهتر است اگر احساس می‌کنید دانش سرمایه‌گذاری شما برای انتخاب این روش کافی نیست، ضمن اینکه دانش خود را در این زمینه با مطالعه و گذراندن دوره‌های آموزشی که توسط مؤسسات معتبر برگزار می‌شود، افزایش دهید، از مشاوره خرید سهام نیز استفاده کنید. 

مشاوره خرید سهام

همان‌طور که می‌دانید، سرمایه‌گذاری در سهام به‌اندازه انواع سرمایه‌گذاری‌های دیگر نیاز به‌دقت و استفاده از مشورت افراد متخصص دارد. با این حال سهولت ورود به این بازار و معامله در آن، باعث شده فعالیت در بازار سهام، طوری به نظر برسد که گویی پیچیدگی خاصی ندارد. علاوه بر این، گسترش شبکه‌های اجتماعی باعث شده افرادی که به لطف همین شبکه‌ها شناخته شده‌اند، اما دانش چندانی در این زمینه ندارند، به ارائه سیگنال‌های خرید و فروش بپردازند.

این در حالی است که تنها شرکت‌های دارای مجوز از سوی سازمان بورس اجازه ارائه مشاوره خرید سهام یا انجام خدمات سبدگردانی دارند. بنابراین مشاوره خرید سهام را نباید با اعتماد به سیگنال‌های بی‌پایه اساسی که در شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌شود اشتباه گرفت، چراکه این سیگنال‌ها به‌هیچ‌عنوان قابل‌اعتماد نیستند. بنابراین زمانی که نیاز به دریافت مشاوره خرید سهام داشتید، بهتر است تنها با مشاوران سرمایه‌گذاری کارگزاری‌های معتبر یا شرکت‌های مشاوره سرمایه‌گذاری تماس بگیرید.

با توجه به مواردی که ذکر شد، انتخاب یک شرکت کارگزاری که تمام این خدمات را ارائه دهد، از اهمیت زیادی برخوردار است. کارگزاری فارابی، امکاناتی نظیر ثبت‌ نام رایگان سجام، مشاوره آنلاین بورس و مشاوره خرید سهام را به‌صورت رایگان را برای فعالان بازار سرمایه فراهم کرده است. همچنین این کارگزاری، خدمات مدیریت دارایی مانند صندوق‌ درآمد ثابت، صندوق‌ سرمایه‌گذاری در سهام و سبدگردانی بورس را به مشتریان خود ارائه می‌دهد که هرکسی می‌تواند با توجه به شرایط خود، مناسب‌ترین گزینه سرمایه‌گذاری را انتخاب کند.

کد خبر 634191

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha