ازدواج شاهزاده خانم پادشاهی ژاپن در حالی برگزار خواهد شد که حاشیه‌های داماد غیرسلطنتی، این زوج جوان را مجبور به زندگی در خارج از کشور کرده است. مردم معتقدند این داماد به اندازه لازم بی عیب و نقص نیست.

خاندان سلطنتي ژاپن - ماكو

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از گاردین،‌ عروسی سلطنتی ژاپن در حالی که شاهزاده ماکو در میان جنجال‌ رسانه‌ها قرار گرفته برگزار خواهد شد. پیوند شاهزاده خانم ژاپنی با کی کومورو به دلیل اختلافات فرهنگی متعدد توجه عموم مردم و رسانه‌ها را به خود جلب کرده است.

این مراسم فردا و در شرایطی که پیش‌بینی‌ها آب و هوای توکیو را ابری و بارانی اعلام کرده‌اند به صورت مختصر برگزار خواهد شد و شاهزاده ماکو، بزرگترین خواهرزاده امپراتور ژاپن، پس از سال‌ها درگیری با همکلاسی دانشگاه خود ازدواج خواهد کرد.

مراسم این ازدواج برخلاف سنت‌های امپراتوری و اشتیاق عمومی شامل یک جشن مختصر خواهد بود و ازدواج شاهزاده ماکو و نامزد غیر سلطنتیش، کی کومورو، با ازدواج اقوام مرد او شباهتی نخواهد داشت.

قوانین جانشینی در ژاپن فقط در مورد مردان صادق است و ماکو که شنبه ۳۰ ساله شد، به عنوان یکی از اعضای زن امپراتوری ژاپن، هرگز بر تخت سلطنت نخواهد نشست و طبق رسوم، کاخ امپراتوری توکیو را ترک می‌کند.

با این حال این رسوایی‌های مالی در خانواده کومورو است که این زوج را از زمانی که چهار سال پیش نامزدی خود را اعلام کردند آزار می‌دهد و آنها را زیر ذره بین‌ رسانه‌ها قرار داده است چرا که خانواده ماکو مورد احترام عمومی هستند.

در میان نگرانی‌های عمومی در مورد اختلاف ظاهرا حل نشده مالی این خانواده، ماکو از چندین مراسم سنتی صرف نظر کرده و روز جمعه با امپراتور ناروهیتو و ملکه ماساکو ملاقات کرده است.

این شاهزاده خانم که به دلیل انتقاد بیش از حد رسانه‌ها و فشار افکار عمومی از اختلال استرس پس از سانحه رنج می‌برد، پرداخت ۱ میلیون دلار جریمه‌ای را که به طور سنتی به زنانی که از موقعیت سلطنتی خود دست می‌کشند تحمیل می‌شود، نپذیرفته است.

کومورو نیز که ماه گذشته به ژاپن بازگشت، با انتقاد گسترده‌ای نسبت به ظاهر خود روبرو شد چراکه هنگام ورود به ژاپن،‌همانند زمانی که در نیویورک زندگی میکرده، موهای خود را دم اسبی بسته بود و این یک«بی‌احترامی» تلقی شد.

اوج گیری انتقادات از داماد خاندان سلطنتی ژاپن در آستانه ازدواج جنجالی

او همچنین برای ملاقات با ماکو و والدینش برای اولین بار در سه سال گذشته در ترافیک گیر کرده بود و دیر رسید! این رفتار او نیز از نظر اخلاقی مورد انتقاد قرار گرفت زیرا «مردم ژاپن می‌خواهند آنها -خانواده سلطنتی- بی عیب و نقص باشند»؛ این را رسانه‌ها گفتند.

سال ۲۰۱۷ بود که ماکو و کومورو هم کلاسی‌های دانشگاه بین‌المللی مسیحی در توکیو گفتند که قصد دارند اواخر سال نامزد کرده و سال بعدازدواج کنند اما آژانس خانوادگی سلطنتی، که بر امور این خاندان نظارت می‌کند، عروسی را به مدت دو سال به تعویق انداخت.

این تعویق پس از آن اعلام شد که یک مجله گزارشی از درگیری مادرشوهر شاهزاده با نامزد قبلی او منتشر کرد. این نزاع با دریافت ۳۵هزار دلار ختم شد و از این پول برای تأمین هزینه تحصیل کومورو استفاده شد.

این رسوایی مالی موجی از تیترهای منفی را ایجاد کرد و باعث شد که کومورو برای دفاع از آبروی خانواده خود، آرامش روانی شاهزاده خانم را نادیده بگیرد. آکینوری تاکاموری، مدرس دانشگاه کوکوگاکوکین در توکیو گفت: «خانواده سلطنتی باید بدون مشکلات مربوط به پول، اقتصاد یا سیاست زندگی کنند.»

انتقاداتی که متوجه کومورو است باعث شده در ژاپن جایی برای او وجود نداشته باشد و بنابراین ماکو با وجود علاقه به خانواده‌اش نمی‌تواند در کشور بماند و زندگی مشترک خود را در نیویورک ادامه خواهد داد.

مادر ماکو، شاهزاده کیکو، اعتراف کرد که او و دخترش «در برخی موارد اختلاف نظر دارند»؛ ولیعهد آکیشینو پدر شاهزاده خانم نیز گفت که «اگر این واقعا آنچه آنها می‌خواهند است، این ازدواج مبارک خواهد بود.»

مادربزرگ ۸۸ ساله ماکو نیز از انتقال قریب الوقوع او به نیویورک، جایی که کومورو در یک شرکت حقوقی کار می‌کند، ابراز ناراحتی کرده اما به نظر می‌رسد زندگی در آن سوی اقیانوس آرام فرصتی برای بازسازی و کسب آرامش خواهد بود.

رویای شاهزاده خانم، هنگامی که نامزدی‌اش با کومورو را در سال ۲۰۱۷ اعلام کرد«ایجاد یک خانواده گرم، راحت و پر از لبخند» بود و باید دید رویای او در سرزمین آمریکا تحقق می‌یابد یا خیر.

کد خبر 633867

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha