دوشنبه ۲۵ شهریور ۱۳۸۷ - ۰۵:۲۵
۰ نفر

محمدجواد پاینده: محرومیت احتمالی تماشاگران پرسپولیس از حضور در بازی مقابل پگاه مهمترین موضوعی بود که روز گذشته در رسانه‌های خبری به گوش می‌رسید اما این خبر به شکل رسمی از سوی کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال اعلام نشد.

تماشاگران پرسپولیس با توجه به تخلفات فصل گذشته از حضور در 2 مسابقه ابتدایی فصل جدید محروم شده بودند اما یک جلسه از این محرومیت به حالت تعلیق در آمد تا در صورت تکرار تخلفات اعمال شود.

با توجه به گزارش مسعود مرادی و اتفاقات بازی پرسپولیس – مس کرمان این محرومیت از حالت تعلیق خارج شده و در نخستین بازی خانگی پرسپولیس که مقابل پگاه انجام می‌شود اعمال خواهد شد.گفته می‌شود هدایتی و عابدزاده هم جریمه و محروم شده‌اند.
روز گذشته اما مسئولان باشگاه پرسپولیس از این خبر اظهار بی‌اطلاعی کردند. پرسپولیسی‌ها مدعی شدند که این خبر را از رسانه‌ها شنیده‌اند و چیزی به شکل رسمی به باشگاه اعلام نشده است. تمرین روز یکشنبه پرسپولیس هم تحت تاثیر خبر محرومیت از داشتن تماشاچی در بازی با پگاه قرار داشت.

 قطبی: هواداران ما حق داشتند

افشین قطبی در خصوص محرومیت احتمالی تماشاگران پرسپولیس به همشهری گفت: «فوتبال حرفه‌ای برای مردم است و با حضور تماشاگران بازی‌ها جذاب‌تر و با پرهیجان می‌شود. از نظر من اصلاً این تصمیم درستی نیست که بازی‌ها را بدون تماشاگر برگزار کنیم. می‌شود باشگاه را جریمه کرد یا تصمیم دیگری گرفت اما برگزاری بازی بدون تماشاگر به سود فوتبال نیست.»

سرمربی پرسپولیس که بعد از بازی در خصوص داوری اظهارنظر نکرده بود از هواداران تیمش دفاع می‌کند و می‌گوید: «به نظر من رفتار آنها کاملاً طبیعی بود. تماشاگران تیم محبوب‌شان را دوست دارند و وقتی می‌بینند که حق‌شان ضایع شده، اعتراض می‌کنند. من فکر می‌کنم اگر این اتفاق در هر جای دیگر دنیا روی می‌داد ممکن بود واکنش بدتری را
به همراه داشته باشد. حق تیم ضایع شده و هوادار ناراحت است، حالا آنها را محروم می‌کنند من می‌خواهم بپرسم آیا داور بازی را هم محروم کرده‌اند؟

غیبت توره، بازگشت زارع

پرسپولیس چند بازیکن تاثیرگذار را در دیدار با مس از دست داده و این موضوع موجب نگرانی افشین قطبی شده است. مصدومیت توره بیش از هر بازیکن دیگری در این شرایط نگران‌کننده به نظر می‌رسد. قطبی در این خصوص گفت: «مصدومیت هر بازیکنی باعث نگرانی ما می‌شود. توره هم مهاجم خوب و تاثیرگذاری است. امیدوارم موضوع زیاد جدی نباشد. البته هنوز نظر نهایی را نداده‌اند اما فکر نمی‌کنم مصدومیت او طولانی مدت باشد. امیدوارم هرچه زودتر این بازیکن را در اختیار داشته باشیم.»

مازیار زارع دیگر بازیکنی است که بعد از بازی مقابل مس نتوانست با پرسپولیس تمرین کند و فعلاً به صورت انفرادی تمرینات خودش را دنبال می‌کند. پزشک پرسپولیس به حضور مجدد این بازیکن در ترکیب امیدوار است.

کریمی و دی‌کارمو هم به زودی می‌توانند سرخپوشان را همراهی کنند. قطبی در خصوص ستاره‌های جدیدی که به ترکیب اضافه می‌شوند گفت: «دی‌کارمو و کریمی شرایط خوبی دارند. کریمی با انگیزه زیادی در تمرینات کار می‌کند و در آمادگی خوبی قرار گرفته است. من از کار او راضی هستم. فکر می‌کنم از بازی با پگاه می‌تواند بازی کند. امیدوارم او هم به زودی در ترکیب قرار بگیرد و بتواند به تیم کمک کند. دی‌کارمو هم بازیکن خوبی است. او شرایط سختی در این هفته داشت. منتظر رسیدن ITC این بازیکن هستیم که فکر می‌کنم تا
 روز دوشنبه (امروز) می‌رسد و می‌توانیم از او هم استفاده کنیم. این مهاجم البته به زمان بیشتری نیاز دارد تا در ترکیب جای خودش را پیدا کند.»

جایگاه واقعی استقلال این نیست

 در فاصله دو هفته به دربی، استقلال شرایط خوبی در جدول رقابت‌های لیگ ندارد و نتایج مناسبی به دست نیاورده است. افشین قطبی در خصوص وضعیت بحرانی تیم آبی‌پوش گفت:‌ «موفقیت پرسپولیس و استقلال به نفع فوتبال ایران است. این دو تیم باید قدرتمند باشند و انتظارات هواداران خودشان را برآورده کنند. فعلاً فقط 5 هفته از رقابت‌ها گذشته و نمی‌توان در مورد تیم‌ها قضاوت کرد. من فکر می‌کنم جایگاه واقعی استقلال این نیست.

فاصله‌ها در جدول بسیار کم است. خود ما با یک برد می‌توانیم به صدر جدول برسیم. باید بیشتر صبر کرد تا جایگاه واقعی تیم‌ها مشخص شود. ما هم به انتظارات هواداران‌مان هنوز به خوبی پاسخ نداده‌ایم. البته بازی‌های خوبی انجام دادیم اما نتایج لازم را نگرفتیم. فکر می‌کنم با گذشت چند هفته شرایط بهتر می‌شود و نتایج مناسبی را به دست می‌آوریم.»
سرمربی پرسپولیس معتقد است این تیم در فصل جدید بهتر از سال گذشته بازی می‌کند. قطبی در این خصوص گفت: «به نظر من تیم ما خیلی بهتر از سال گذشته بازی کرده و در هفته‌های گذشته فوتبال خوبی را به نمایش گذاشته است. ما سعی می‌کنیم به فوتبال روز دنیا و خصوصاً کشورهای اروپایی نزدیک‌تر شویم. باید فوتبال بهتری به نمایش بگذاریم و از موقعیت‌های خودمان استفاده کنیم.»

کد خبر 63380

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز