یکشنبه ۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۷
۰ نفر

عیسی زارع‌پور در سال ۱۳۵۹ در اسلام آباد غرب بدنیا آمد. وی در دولت سیزدهم جمهوری اسلامی ایران عهده‌دار وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات است.

عیسی زارع‌پور

به گزارش همشهری آنلاین،  عیسی زارع‌پور ۱۳۵۹ در اسلام‌آباد غرب، کرمانشاه به دنیا آمد. او کارشناسی خود را در رشته مهندسی کامپیوتر از دانشگاه رازی و کارشناسی ارشد خود را در رشته مهندسی کامپیوتر- نرم‌افزار از دانشگاه صنعتی شریف دریافت کرده‌است. او دورهٔ دکتری خود را در دانشکده علوم و مهندسی کامپیوتر دانشگاه نیو ساوت ولز، استرالیا گذرانده‌است.

در سوم شهریور ۱۴۰۰ نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جریان رسیدگی به صلاحیت وزرای کابینه سیزدهم  به تصدی عیسی زارع‌پور به عنوان وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات رای مثبت دادند. عیسی زارع‌پور  با رای ۲۵۶ موافق، ۱۷ رای مخالف و ۱۰ رای ممتنع به عنوان وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات  انتخاب شد.

سید ابراهیم رئیسی رئیس وقت قوه قضائیه ایران در اسفند ۱۳۹۸ زارع‌پور را به عنوان رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه منصوب کرد. از جمله اقدامات زارع پور آنلاین کردن گرفتن گواهی عدم سوءپیشینه بود که تا پیش از این، گرفتن آن هفته‌ها طول

می‌کشید.  از دیگر اقدامات او در این دوران راه‌اندازی اپلیکیشن عدالت همراه بوده‌است. رشد و توسعه دیگر سامانه‌های الکترونیکی قوه قضاییه که به عنوان یکی از دستاوردهای ابراهیم رئیسی در دوران ریاستش در این قوه نام برده می‌شود نیز توسط تیم زارع پور صورت گرفته‌است.

کد خبر 633793

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha