برنامه «قاصدک» رادیو صبا با ترکیب شعر و ترانه و موسیقی مخاطبانش را با فضایی شاعرانه همراه می‌کند.

"قاصدک"

به گزارش همشهری آنلاین  به نقل از روابط عمومی رادیو صبا، انیسه شمس‌اللهی، تهیه‌کننده این برنامه گفت: برنامه موسیقی محور "قاصدک" ترکیبی از داستان، شعر و ترانه را با اجرای نیسم رفیعی برای مخاطبان پخش می کند. این برنامه با ترکیب شعر و ترانه و موسیقی، شنوندگان را به فضایی شاعرانه و خیال انگیز پاییزی می برد. همچنین بخشی از برنامه به نام "مستند ماجرا" نام دارد که روز سوم آبان به مناسبت سالروز درگذشت فریدون مشیری به بررسی شعری مشهور از این شاعر اختصاص پیدا کرده است.

وی ادامه داد: در این برنامه به شعر "کوچه" که با مطلع "بی تو مهتاب شبی، باز از آن کوچه گذشتم..." فریدون مشیری که در بین مردم مشهور است پرداخته می شود. در این مستند برای اولین بار با دکتر علی آبان (محمد علی شفایی) نویسنده کتاب "از کوچه تا پرواز"، تحلیل و گزیده اشعار فریدون مشیری" مصاحبه شده است. دکتر علی آبان در آخرین روزهای زندگی فریدون مشیری با ایشان دیدار داشته و درباره کتابی که متاسفانه قبل از درگذشت فریدون مشیری موفق به چاپ آن نشد، با وی صحبت کرده است. پس از مرگ فریدون مشیری با پسرش، بابک مشیری برای مجوز چاپ اشعار وی به مشکل برمی خورد و متاسفانه کتاب، با وجود استقبالی که در زمان چاپ از آن شده، به چاپ دوم نمی رسد.

شمس اللهی گفت: علی آبان با شناختی که از اشعار و شخصیت فریدون مشیری دارد، در این مستند تحلیلی کوتاه از این شعر ارائه می دهد و مقدمه کتابش که به گفته خودش تصویری از آخرین دیدارش با فریدون مشیری است را برای مخاطبان می خواند.

به گزارش ایسنا، "قاصدک" با شعار شعرها و ترانه ها قاصد خیال اند، هر روز ساعت ۱۴ و ۳۰ دقیقه به تهیه‌کنندگی انسیه شمس اللهی از رادیو صبا پخش می شود.

کد خبر 633773

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار رادیو و تلویزیون

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha