یکشنبه ۲۴ شهریور ۱۳۸۷ - ۱۹:۱۳
۰ نفر

با نزدیک شدن به اول مهر و بازگشایی مدارس، خانواده‌ها هم دست به کار شده‌اند تا مایحتاج فرزندانشان را برای مدرسه‌رفتن فراهم کنند.

احتکار لوازم‌التحریر

قبل از پوشاک و کیف و کفش، لوازم‌التحریر ضروری‌ترین نیاز برای دانش‌آموزان است. اما گاهی به اندازه‌ای در خرید لوازم‌التحریر افراط می‌شود که این تصور به وجود می‌آید که افراد به جای رفع نیاز قصد احتکار لوازم‌التحریر را دارند.

به عبارت دیگر گاهی مشاهده می‌شود که تنها برای یک دانش‌آموز دبستانی یک جین دفتر و مداد و پاک‌کن خریداری می‌شود و این درحالی است که مسلما همه این لوازم تا پایان سال تحصیلی استفاده نمی‌شود.

این در حالی است که می‌توان با شناخت نیاز های واقعی به اندازه لازم لوازم‌التحریر خرید و به این نکته توجه داشت که در طول سال هم می‌توان از لوازم‌التحریر فروشی‌ها خرید کرد.

علاوه بر این، خرید بیش از حد نیاز موجب می‌شود که جا برای انبارکردن این کالا‌ها در آپارتمان‌هایی که هر روز کوچک‌تر می‌شوند، کمتر و کمتر شود.

از سوی دیگردر این روز‌هامعمولا همه‌جا به اندازه‌ای شلوغ است که فرصت خرید سر فرصت را سلب می‌کند و این در حالی است که می توان با اندکی تامل پس از آغاز سال تحصیلی، خرید مفصل‌تری از فروشگاه‌هایی که خلوت می‌شوند، انجام داد.

اطلاع رسانی بموقع

کاربران تلفن همراه هر از گاهی با مشکلاتی در شبکه مواجه می‌شوند که گاهی چند روز هم ادامه پیدا می‌کند.

این در حالی است که  طی این روزها بسیاری از امور که از طریق تلفن همراه صورت می‌گیرد با اختلال مواجه می‌شود.

البته برخی اقدامات نظیر اطلاع‌رسانی می‌تواند تا حدود زیادی مشکل را رفع کند. به عنوان مثال ارسال پیامک‌هایی برای کاربران که از وجود مشکل در سیستم مخابراتی ظرف چند ساعت آینده خبر می‌دهد، اقدام موثری است که نمونه آن در ماه‌های اخیر مشاهده شده است.

به این ترتیب کاربران با آگاهی بموقع، برنامه خود را تنظیم می‌کنند و با بروز مشکل ناگهانی غافلگیر نمی‌شوند.

راهرو‌های پرمصرف

یکی از تبعات زندگی در مجتمع‌های مسکونی، نبود مواضع یکسان اقتصادی ساکنان و اختلاف بر سر چگونگی استفاده از امکانات  مجتمع  است.

برای نمونه در حالی که هر یک از ما ممکن است تمامی ملاک‌های صرفه‌جویی را در داخل منزل رعایت کنیم اما دیدن لامپ‌های پر مصرف در گوشه و کنار مجتمع مسکونی که شارژ آن‌را می‌پردازیم، چندان خوشایند نیست.

گاهی اوقات نیز تعداد شعله‌های لامپ در برخی ساختمان‌ها بیش از حد زیاد است و در انتهای ماه ردیف پرهزینه‌ای به مخارج برق مصرفی آنها اختصاص می‌یابد.

این در حالی است که در حال حاضر لامپ‌های کم مصرف و پرنور در تمامی مغازه‌های لوازم برقی یافت می‌شود. علاوه بر این فروش انواع یارانه‌ای آن نیز در فروشگاه‌های شهروند آغاز شده است.

یک لامپ 9وات کم مصرف را می‌توان از فروشگاه‌ شهروند با یک اسکناس سبز معاوضه کرد.

البته انواع 11 و 15 واتی آن نیز به قیمت هزار و 150 تومان قابل خرید است. شاید پیشنهاد خرید این لامپ‌ها برای نصب در مجتمع مسکونی، در نخستین نشست هیأت مدیره ساختمان، بتواند صرفه‌جویی قابل ملاحظه‌ای  برای ساکنان ساختمان  داشته باشد.

راهبندان انسانی

بعد از تجربه چندساعتی انتظار پشت راهبندان‌های خیابان‌های شهر، رسیدن به یک راهبندان انسانی خستگی را به تن هر رهگذری ماندگار می‌کند.

در برخی پیاده‌روهای شهر می‌توان صف مورب و پیچ‌در پیچ را دید که طی آ ن مسافران در انتظار اتوبوس عرض پیاده‌رو را به اشغال خود درآورده‌اند.

مسافران اتوبوس‌ها بدون توجه به لزوم باز بودن مسیر رهگذران، به جای طول پیاده‌رو، عرض آن را اشغال می‌کنند.گویا در ذهن برخی شهروندان، مفهوم راهبندان به خیابان‌های شهر محدود می‌شود.

کد خبر 63370

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز