میزان رضایت از عملکرد دولت جمهوری اسلامی ایران که در آخرین ماه‌های دولت حسن روحانی به حدود ۳۰ درصد سقوط کرده بود، در نخستین هفته‌های حضور سیدابراهیم رئیسی در پاستور از مرز ۷۰ درصد گذشته است.

حاميان رئيسى

به گزارش همشهری آنلاین، موسسه نظرسنجی گالوپ در نخستین هفته‌های ورود رئیسی به کاخ ریاست جمهوری نظر مردم ایران را درباره عملکرد دولت او پرسیده است که بر این اساس، ۷۲ درصد مردم از عملکرد رئیسی و کابینه او راضی‌اند. این در حالی است که در آخرین ماه‌های ریاست جمهوری روحانی میزان رضایت مردم از عملکرد دولت جمهوری اسلامی ایران به ۳۲ درصد رسیده بود. آمار رضایت بیش از ۷۰ درصدی از عملکرد رئیسی در حالی به دست آمده که غرب او را یک چهره محافظه‌کار اصولگرا می‌داند.

از سوی دیگر، با اینکه حسن روحانی برای غربی‌ها همواره یک چهره میانه‌رو متمایل به اصلاح‌طلبی بوده اما هرگز در دوران ریاست جمهوری خود نتوانست رضایت ۵۰ درصدی مردم ایران را جلب کند. در آخرین نظرسنجی گالوپ که در پاییز ۱۳۹۹ همزمان با اوج گرفتن همه‌گیری کرونا در ایران انجام شد، فقط ۳۲ درصد مردم از شیوه حکمرانی روحانی رضایت داشتند و میزان نارضایتی از عملکرد او و دولتش به رقم ۶۳ درصد رسیده بود.

رضایت ۷۲ درصدی مردم ایران از عملکرد دولت رئیسی | یافته‌های تازه‌ترین نظرسنجی گالوپ در مقایسه عملکرد روحانی با رئیسی
بر اساس یافته‌های گالوپ، از هر ۱۰ ایرانی هفت نفر از عملکرد رئیسی رضایت دارند

گالوپ که از مهم‌ترین و معتبرترین نهادهای نظرسنجی و فعالیت‌های پژوهشی در آمریکا و جهان است، نظر مردم ایران را درباره عملکرد رئیسی بین روزهای ۲۴ تا ۳۱ اوت سنجیده است؛ درست سه هفته پس از آغاز رسمی دوران ریاست جمهوری سیزدهمین رئیس جمهوری ایران. یکی دیگر از یافته‌های این نظرسنجی میزان اعتماد مردم به حکومت است که از کمتر از ۵۰ درصد در یک سال گذشته به حدود ۵۹ درصد در آغاز دوران ریاست جمهوری رئیسی رسیده است.

بی‌اعتمادی مردم به حکومت که بخشی از آن ناشی از شیوه رویارویی با تهدید ویروس کرونا بود، از ۵۲ درصد در تابستانی ۲۰۱۹ به ۴۷ درصد در تابستان ۲۰۲۰ رسید و در میانه‌های پاییز سال گذشته به ۴۱ درصد سقوط کرد؛ کمترین میزان اعتماد به حکومت در کارنامه ایران در گالوپ که آن هم در دوران ریاست جمهوری روحانی رخ داد. بخشی از افزایش اعتماد مردم ایران به حکومت ناشی از جهش در تامین واکسن کرونا به ویژه از منابع غیر غربی بلافاصله پس از به قدرت رسیدن رئیسی بوده است.

رضایت ۷۲ درصدی مردم ایران از عملکرد دولت رئیسی | یافته‌های تازه‌ترین نظرسنجی گالوپ در مقایسه عملکرد روحانی با رئیسی
میزان اعتماد مردم ایران به حکومت از حدود ۴۷ درصد به نزدیک ۶۰ درصد رسیده است

بر اساس نظر کارشناسان گالوپ، رئیسی حتی پیش از روی کار آمدن هم درباره شیوه مهار کرونا به مردم وعده داده بود و توانست این وعده را تا حدودی عملی کند. حالا نوبت به بهبود به اوضاع زندگی مردم ایران می‌رسد که اگر رئیسی و دولت او در این مسیر هم موفق باشند، بی‌تردید ایران می‌تواند بیشتر و بهتر برابر فشارهای خارجی تاب بیاورد.

کد خبر 633465

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 20
  • نظرات در صف انتشار: 11
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۳۰
    77 8
    ببخشید چرا به این موضوع اشاره نکردید که نمونه آماری این سایت، چند نفری بوده است؟ 1000 نفر، 100000 یا 1000000 یا...؟!! این آمار درستی نیست و نتیجه گیری شما هم اشتباه است. برای همین نظرات ما رو منتشر نمی کنید، چون می ترسید. اگر 70 میلیون در این نظرسنجی شرکت کرده باشند، خب میشه اعتماد کرد، اما اگر 1000000 شرکت کرده باشند و گفته باشند 70 درصد موافق، چنین نتیجه گیری مطلقا اشتباهه. اینو همه می دونند.
  • IR ۱۳:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۳۰
    32 3
    این آمار قابل اعتماد نیست. چون نه مشخصه چند نفر در این نظرسنجی شرکت کردند و نه مشخصه از چه طیفی بودند؟!! مثلا توو نظرسنجی 500 نفر شرکت کنند و از این 500 نفر، 70 درصد موافق باشند، شما به کل جامعه می تونید تعمیم بدید؟!!!
  • IR ۱۳:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۳۰
    30 5
    بیخود دلتونو صابون نزنید. اینا واقعی نیست. خداییش از ما و خیلی ها که نپرسیدن رضایت دارید یا نه؟!!
  • IR ۱۳:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۳۰
    36 3
    دروغه. راست میگید آدرس سایت رو بدید بریم ببینیم در کل چند نفر رای دادن و شرکت کردن؟!
  • IR ۱۳:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۳۰
    28 3
    مگه آمار مرگ و میر کرونا تک رقمی شده یا مبتلایان تک رقمی شدند که اینقدر تعریف می کنید از عملکرد ریاست جمهوری جدید؟! ما که باور نمی کنیم. چون معلوم نیست چند نفر شرکت کردند.
  • IR ۱۳:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۳۰
    40 6
    یه چیزی گفته. نه شما باور کنید نه ما مردم. والا ما یادمون نمیاد توو این نظرسنجی شرکت کرده باشیم. هرچقدرم اصرار داشته باشید سایت معتبریه، چون معلوم نیست چند نفر شرکت کردند توو نظرسنجی، نتایجش غیر قابل باور و غیر واقع بینانه س. نظر ملت رو هم منتشر نمی کنید که یه موقع کسی آگاه نشه. چه منتشر کنید چه نکنید، کسی باور نمی کنه این آمار رو مگر عده انگشت شمار که معلومه از کدوم صنفن.
  • IR ۱۳:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۳۰
    24 3
    بیخیاااال الکیه به ضرث قاطع. خودتونو گول بزنید ما مردم گول نمی خوریم.
  • احمد US ۱۴:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۳۰
    29 3
    میشه بگین کی نظر سنجی کردن که ما نبودیم
  • IR ۱۵:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۳۰
    23 2
    هیچکی باور نمی کنه این آمار دروغینو
  • IR ۱۶:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۳۰
    17 3
    دروغه. معلوم نیست از چند نفر پرسیدن که همچین نتیجه گیری غلطی کردن!
  • IR ۱۶:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۳۰
    22 6
    اتفاقا برعکسه 72 درصد مخالف و 28 درصد موافق. الکی آمار ندید لطفا
    • AU ۰۳:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
      4 0
      جالب است به اندازه ای به مثلا روزنامه نگاران همشهری زور آمده با خواندن این عکس العمل و نوشته ها که قسمت ارسال نظر را برداشتن ، همشهری کره شمالی شعبه تهران
  • IR ۱۸:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۳۰
    22 8
    مگه رئیسی برای وارد کردن واکسن معجزه کرده . تصمیم حکومت قبلا بر ساخت واکسن داخلی بود ولی وقتی نتیجه نداد چاره ای جز وارد کردن نداستن که با زمان رئیسی یکی شد همین وگرنه رئیسی غیر از سفر رفتن و باید باید گفتن هیچ کاری نکرده
  • JP ۰۲:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
    3 0
    کاری.به‌نظر.سنجی‌ندارم‌ولی.باید.گفت‌اگه.واکسن‌‌‌کرونا ‌تو‌دوره‌‌ریسیخوبشدهاز‌زحمات‌‌دولت روحانی‌‌هست‌‌همه‌کار‌تو‌دولت‌‌روانی.هماهنگ.شد.ولی‌از‌بخت‌بدش‌دوره.ریسجمهوری‌روحانی‌تموم‌شد‌وهمه‌کارا‌بهنفعه‌دولت‌ریسی‌ثبت‌شد‌ با‌وجود‌همه‌‌تلاش‌روحانی
  • RO ۰۸:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
    8 0
    آره از قیمتا معلومه....
  • ت IR ۰۹:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
    5 1
    نظرسازی است نه نظرسنجی مدیران وپیمانکاران وقضات وپزشکان وغیر انتفاعی ها راضیند نه خداراضی است نه مردم
  • IR ۱۰:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
    8 0
    هر وقت دلار شد 5000 تومان من رضایت دارم
  • قاسم IR ۱۱:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
    4 0
    در پاسخ به نظریات تو همین سایت خودتون معلومه که نظرسنجی کاملا دروغ پردازی خلاقانه ای بوده و از + و - نظریات کاملا معلومه که دولت رئیسی شکست خورده
    • ... IR ۱۱:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
      2 4
      تو خوبی برنده! اقلا بذار هشت ماه بگذره، بعد شروع کن به غر زدن و انرژی منفی دادن
  • راز IR ۱۱:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
    6 0
    اون روحانی هم میگفت اکثر مردم از دولت راضی هستن و من صبحها تو چشم مردم اینو میبینم. کاش واقعا با دروغ گفتن دماغ بزرگ میشد.