پنجشنبه ۲۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۹
۰ نفر

هر چند آمارها از روند صعودی بازار بورس در هفته جاری نسبت به هفته گذشته حاکی هستند و شاخص کل بورس توانست دوباره وارد کانال ۱ میلیون و ۴۰۰ هزار واحد شود اما این صعود بسیار بی‌جان بود و بازار سهام روزهای پرنوسانی را در هفته جاری پشت سر گذاشت.

تالار بورس

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، بررسی آمارها نشان می‌دهد که ارزش کل معاملات بازار بورس با دو درصد کاهش از ۲۵۳ هزار و ۳۱۰ میلیارد ریال در هفته گذشته به ۲۴۸ هزار و ۴۱۸ میلیارد ریال در هفته جاری رسیده است. این در حالی است که حجم معاملات این بازار رشدی ۶ درصدی را تجربه کرد و از ۲۸ هزار و ۵۳۷ میلیون سهم در هفته گذشته به ۳۰ هزار و ۲۴۱ میلیون سهم در هفته جاری رسید.

 صعود صندوق‌های سرمایه گذاری

اما از میان بازار اول سهام، بازار دوم سهام، بازار بدهی، بازار مشتقه و صندوق‌های سرمایه گذاری قابل معامله فقط صندوق‌ها بودند که توانستند صعودی چشمگیر نسبت به هفته قبل داشته باشند. به طوری که ارزش معاملات در بازار اول سهام ۳ درصد کاهش یافت و از ۱۰۴ هزار و ۲۹۴ میلیارد ریال در هفته گذشته به ۱۰۱ هزار و ۵۸ میلیارد ریال در هفته جاری رسید.

بازار دوم سهام نیز کاهشی ۸ درصدی در ارزش معاملات را تجربه کرد، به طوری که از ۸۲ هزار و ۵۹۰ میلیارد ریال در هفته گذشته به ۷۵ هزار و ۷۶۱ میلیارد ریال در هفته جاری رسید.

ارزش معاملات در بازار بدهی و بازار مشتقه هم کاهشی بود. بر این اساس، ارزش معاملات در بازار بدهی با ۶۹ درصد کاهش از ۱۰ هزار و ۶۲۹ میلیارد ریال به ۳ هزار و ۳۰۷میلیارد ریال  و همچنین ارزش معاملات دربازار مشتقه با ۳۶ درصد کاهش از ۲۴۴ میلیارد ریال به ۱۵۶ میلیارد ریال کاهش یافته است. این در حالی است که ارزش معاملات در صندوق‌های سرمایه گذاری قابل معامله ۲۲.۶۵ درصد صعود کرد و از ۵۵ هزار و ۵۵۴ میلیارد ریال در هفته گذشته به ۶۸ هزار و ۱۳۶ میلیارد ریال در هفته جاری رسید.

صعود آهسته شاخص‌ها

شاخص کل بورس با ۲.۷۹ درصد افزایش از یک میلیون و ۳۹۷ هزار واحد در هفته گذشته به ۱ میلیون و ۴۳۶ هزار واحد در هفته جاری رسید. شاخص کل با معیار هم وزن هم ۱.۱۴ درصد رشد کرد و توانست از رقم ۳۹۲ هزار و ۷۷۸ واحد در هفته گذشته به ۳۹۷ هزار و ۲۶۴ واحد در هفته جاری برسد.

کد خبر 633381

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بورس

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha