نمایندگان مجلس شورای اسلامی با تصویب یک ماده از لایحه نظام رتبه‌بندی، عناوین ۵گانه «رتبه‌بندی معلمان» را تعیین کردند.

صحن مجلس

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی صبح امروز و در ادامه بررسی لایحه نظام رتبه‌بندی معلمان، با تصویب ماده ۳ این لایحه، عناوین پنجگانه رتبه‌بندی معلمان را تعیین کردند. 

بر اساس این ماده که با ۱۱۷ رأی موافق، ۸۶ رأی مخالف و ۱۱ رأی ممتنع از مجموع ۲۳۳ نماینده حاضر در صحن به تصویب رسید، عناوین رتبه‌بندی معلمان به این شرح تعیین می‌شود؛ 

«معلمان براساس شایستگی‌های عمومی، تخصصی و حرفه ای، تجربیات و عملکرد رقابتی خود در رتبه‌های پنج‌گانه به ترتیب آموزش معلم، مربی معلم، استادیار معلم، دانشیار معلم و استاد معلم قرار می‌گیرند. شرایط جذب، ارتقاء، توقف و تنزل رتبه در آیین‌نام رتبه‌بندی و ارتقاء معلمان تعیین می‌شود». 

همچنین بر اساس تبصره این ماده «وزارت آموزش و پرورش مکلف است ظرف یک ماه پس از ابلاغ این قانون، آیین‌نامه رتبه‌بندی و ارتقاء معلمان را بر اساس مفاد این قانون تعیین و به تصویب هیأت وزیران برساند». 

در این جلسه تعداد زیادی از نمایندگان برای ارائه پیشنهادات خود جهت اصلاح این لایحه ثبت نام کرده بودند.

حسینعلی حاجی دلیگانی عضو هیات رئیسه مجلس در همین راستا افزود: تعداد زیادی از این پیشنهادات با اصل ۷۵ قانون اساسی مغایر است.

در ادامه محمدباقر قالیباف رئیس مجلس تاکید کرد: پیشنهادات اگر مغایرتی با قانون اساسی داشته باشد قابل طرح نیست، اگر نمایندگان بخواهند گروه دیگری را به این لایحه اضافه کنند امکان پذیر نیست، هدف این لایحه رتبه بندی معلمان است.

کد خبر 633183

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha