هلال احمر به عنوان یک سازمان امدادی، نیازمند آرامش و و انسجام درونی است؛ چیزی که این روزها خلاف آن به گوش می رسد.

جمعیت هلال احمر

به گزارش همشهری آنلاین، نیمه دوم هر سال و در فصل پاییز و زمستان، کشور درگیر بیشترین حوادث می شود. از سیل و کولاک گرفته تا حوادث ترافیکی و جاده ای و کوهستان. حتی بیشتر زلزله های بزرگ هم در همین فصول رخ داده. زلزله های بزرگی مثل کرمانشاه و بم را یادتان بیاید. بنابراین ضرورت آمادگی هر چه بیشتر هلال احمر برای مواجهه با این حوادث احتمالی امری بدیهی است و این سازمان امدادی برای کسب آمادگی بیشتر باید تلاش کند و انسجام درونی داشته باشد. این درحالی است که تاکنون هفت ماه است که جلسه شورای عالی این نهاد برگزار نشده و وضعیت مدیریت آن هم بلاتکلیف است.

نه رییس فعلی دل قرصی برای ماندن در این جایگاه دارد و نه نفر جدیدی معرفی و جایگزین می شود. در داخل آن هم مدام حرف های ضدونقیضی شنیده می شود که نشان دهنده تشتت، سردرگمی و نارضایتی است. امدادگران خواسته های بحقی دارند که تحقق نیافته و اوضاع مالی و پشتیبانی هم چندان روبراه نیست. 

در این وضعیت بلاتکلیفی، بیشتر از همه مردم ضرر می بینند و چنانچه حادثه بزرگی رخ دهد دود این وضعیت به چشم آنها می رود. به نظر می رسد دولت سیزدهم هرچه سریع تر باید تکلیف آینده این نهاد امدادی را تعیین کند تا انسجام و وحدت درونی هلال احمر بیش از گذشته تقویت شود. فردا روزی که خدای نکرده حادثه ای ما را خبر کند، دیگر هیچ عذر و بهانه ای پذیرفته نیست

کد خبر 633177

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha