چهارشنبه ۲۸ مهر ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۴
۰ نفر

به تازگی و با گذشت حدود یک ماه از تابستان قطعی برق یا خاموشی‌های فاز شب در اکثر نقاط کشور به ویژه تهران در حال رخ دادن است.

مصرف برق

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، گویا دلیل این خاموشی‌ها به دلیل نبود سوخت نیروگاهی برای تولید برق است اما مسئولان توانیر آن را چیز دیگری بیان می‌کنند.

این قطعی‌ها نارضایتی مردم را به دنبال داشته است، اما مسئولان برای برطرف شدن این معضل هنوز راهکاری به جزء توصیه به مصرف بهینه مصرف ندارند. با مقایسه اظهارات سال گذشته و امسال مسئولان وزارت نیرو و شرکت‌های تابع آن بیشتر این نتیجه در افکار پررنگ‌تر می‌شود که با توجه به کاهش بارندگی‌های پاییز و زمستان امسال، وضعیت بدتر خواهد شد؟

در این باره مصطفی رجبی مشهدی سخنگوی صنعت برق کشور درباره خاموشی‌های شب‌های گذشته در کشور به خصوص در تهران گفت:  خاموشی‌های شب و روزهای گذشته در سطح استان تهران طبق برنامه بوده و بدون برنامه نبوده است.

سخنگوی صنعت برق کشور اضافه کرد:  خبری های منتشر شده مبنی بر نبود سوخت نیروگاهی برای تامین برق صحت ندارند دلیل این خاموشی‌ها تعمیرات یا از دسترس خارج شدن فیدر برق بوده است.

رجبی مشهدی با اشاره به وضعیت فعلی نیروگاه‌ها، اظهار کرد: درحال پر کردن ذخایر سوخت مایع نیروگاه‌ها هستیم، تا اگر در زمستان با افت فشار گاز مواجه شدیم بتوانیم از سوخت مایع استفاده کنیم.

او افزود: همین طور برای زمستان امسال نیز برنامه ریزی تامین برق را از هم اکنون آغاز کرده‌ایم، چراکه ممکن است مصرف گاز در بخش خانگی منجر به محدودیت‌های سال گذشته در صنعت برق شود که در حال برنامه ریزی برای این مسئله هستیم.

کد خبر 633145

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha