رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور گفت: مردم نسبت به رفتارهای خارج از عرف در جلسات روانشناسی و مشاوره حساس باشند و از همان ابتدای جلسات حضوری یا مجازی، شماره پروانه روانشناسان و مشاوران را دریافت کنند و با جستجوی آن در سایت سازمان نظام روانشناسی، از صحت شماره پروانه روانشناسان و مشاوران اطمینان یابند.

روانشناسی ـ مشاوره

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایسنا، دکتر محمد حاتمی رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور با اشاره به ارائه خدمات روانشناسی و مشاوره غیرقانونی از سوی برخی افراد که خود را روانشناس می‌نامند اما پروانه اشتغال ندارند، بیان کرد: به زودی این سازمان، اسامی روانشناسان زرد و روانشناس‌نماها را منتشر خواهد کرد تا این روانشناس‌نماها به مردم معرفی شوند و کسی به آنها مراجعه نکند.

او با اشاره به پاندمی کووید ۱۹ و افزایش احساس نیاز و مراجعه مردم به روانشناسان برای گرفتن خدمات روانشناسی و مشاوره به مردم هشدار داد و گفت: مردم نسبت به رفتارهای خارج از عرف در جلسات روانشناسی و مشاوره حساس باشند و از همان ابتدای جلسات حضوری یا مجازی، شماره پروانه روانشناسان و مشاوران را دریافت کنند و با جستجوی آن در سایت سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور، از صحت شماره پروانه روانشناسان و مشاوران اطمینان یابند.

حاتمی این را هم گفت که فارغ‌التحصیلان رشته‌های روانشناسی و مشاوره در مقطع ارشد و بالاتر که هنوز پروانه کار از سازمان نظام روانشناسی و مشاوره دریافت نکرده‌اند اما عضو سازمان هستند، می‌توانند تحت نظر استاد ناظر که دارای درجه دکترا و پروانه تخصصی از سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور هستند، کارورزی کنند.

رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور با بیان این‌که روزانه شکایت‌های زیادی با موضوعات مختلف در رابطه با مشاوران و روانشناسانی که بدون داشتن پروانه اشتغال خدمات روانشناسی و مشاوره ارائه می‌دهند، به سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور واصل می‌شود، افزود: متاسفانه تعداد افرادی که پروانه اشتغال ندارند و در عین حال مشغول ارائه خدمات روانشناسی و مشاوره‌اند، زیاد است و فعالیت این افراد غیرقانونی است.

او ادامه داد: بارها و بارها از طریق رسانه‌ها اعلام کردیم فردی که پروانه فعالیت از سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور ندارد، حق ارائه خدمات مشاوره و روانشناسی به مردم را ندارد و از سوی دیگر مردم هم نباید برای گرفتن خدمات روانشناسی و مشاوره به چنین افرادی مراجعه کنند.

حاتمی با بیان این‌که حدود ۷ هزار روانشناس دارای پروانه کار در کشور فعالند، تصریح کرد: اسامی این روانشناسان در سایت سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور ثبت شده و هیچ نهاد، ارگان، پلتفرم یا فردی حق به‌کارگیری دانش‌آموختگان روانشناسی و مشاوره‌ بدون این‌که این افراد پروانه اشتغال داشته باشند را ندارد.

رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور خطاب به مردم تاکید کرد: حتما پیش از دریافت خدمات مشاوره و روانشناسی، از روانشناس مربوطه شماره پروانه را دریافت و با جستجوی آن شماره در سایت سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور نسبت به صحت آن اطمینان پیدا کنند.

کد خبر 633139

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha