روزنامه الشرق الاوسط به نقل از یک منبع مصری آگاه از پرونده روابط با ایران نوشت: طی دو ماه گذشته تماس هایی بدون واسطه بین ایران و مصر انجام شده است.

ایران و مصر

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از شفقنا، الشرق الاوسط با اشاره به این موضوع همچنین نوشت: در دو ماه اخیر تماس هایی بدون واسطه بین ایران و مصر انجام شده است اما نمی توان آنها را سیاسی توصیف کرد زیرا در سطح کارشناسان و متخصصان مصری و ایران و اکتشافی بوده است.

این روزنامه با اشاره به اینکه تماس های میان کارشناسان مصری و ایران اکتشافی و همزمان با مذاکرات میان قاهره و آنکارا بوده است، افزود: قاهره به صورت تقریبا پیوسته و اعلام نشده، پیامی هایی را از تهران درباره تمایل به از سرگیری روابط فیمابین دریافت می کند.

براساس نوشته روزنامه مذکور، این موضوع پس از آن صورت گرفت که سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در سخنانی یادآور شد که پیشرفت رو به جلوی روابط بین قاهره و تهران به نفع منطقه است.

او همچنین گفته بود که توسعه این روابط با مذاکرات با عربستان سعودی در ارتباط است.

دو روز گذشته نیز «مسعود حسینیان» مدیرکل خاورمیانه عربی و شمال آفریقای وزارت خارجه ایران طی سخنانی گفته بود که کشورش در راستای بهبود روابط با مصر تلاش می کند و اینکه حل مشکلات میان ایران و عربستان می تواند روی این قضیه تاثیر داشته باشد.

کد خبر 633079

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha