واتیکان روز سه‌شنبه آخرین نسخه اپلیکیشن «کلیک برای دعا کردن» را منتشر کرد که کارکردهای جدید از جمله برنامه‌ریزی شخصی برای بهبود «تجربه دعای» دیجیتال را دارد.

click to pray

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از رویترز هفت مقام کلیسای واتیکان از جمله یک اسقف در یک مراسم رونمایی به سبک «سیلیکون ولی» در یک کنفرانس خبری برای معرفی «کلیک برای دعا ۲» (Click to Pray 2.0) که نخستین روزآمد کردن عمده این اپلیکیشن از سال ۲۰۱۶ تاکنون است، شرکت داشتند.

در این مراسم در یک ویدئوی گیرا کارکردهای جدید این اپلیکیشن نشان داده شد، از جمله یک برنامه‌ریز شخصی که به کاربران امکان تعیین لحظات دعا در هر روز را می‌دهد و یادآورهایی برای فرد ارسال می‌کند تا کارهای دنیوی‌اش را کنار بگذارد.

پدر فردریک فورنوس گفت:‌ «دعا کردن اتلاف وقت نیست. دعا مانند بذری در تاریکی خاک است که در زمان مناسب خودش ثمره خواهد داد.»

این اپلیکیشن به شش زبان غربی و چینی به کاربران امکان دعا کردن برای مقاصد خاص مثلا صلح در بخش خاصی از جهان را می‌دهد و آنها می‌توانند همراه با پاپ فرانسیس دعایشان را انجام دهند.

یک ویژگی دیگر این اپلیکشن «مدرسه دعا» است که به افراد مبتدی کمک می‌کند و گزینه‌ای برای تشکیل گروه دعا با شرکت افراد در سراسر جهان دارد.

واتیکان در دوره رهبری پاپ فرانسیس حضور خود در رسانه‌های اجتماعی را افزوده است و مقامات آن می‌گویند بیش از ۵۰ میلیون نفر توئیت‌های پاپ در روز شنبه درباره موضوعات مربوط به عدالت اجتماعی را می‌بینند.

البته مقامات واتیکان می‌گویند این اپلیکیشن ممکن است برای هر فردی مناسب نباشد و تاکید می‌کنند آن را جایگزینی برای دعای سنتی نمی‌دانند.

مونسیور لوچیو رویز، دبیر بخش ارتباطات واتیکان در این باره گفت: «ارائه این اپلیکیشن به معنای کوچک شمردن جاها یا راه‌های دیگر برای دعا کردن نیست. این وسیله برای افرادی است که می‌خواهند یا نیاز دارند شیوه جدیدی برای دعا در اختیار داشته باشند.»

کد خبر 633065

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha