مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۲۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۴
۰ نفر

در  ۶ماه نخست امسال ۷۲۰هزار و ۲۹۴تن انواع کالاهای تولید داخل از گمرکات آذربایجان غربی به بازارهای همسایه و اورآسیا صادر شده است.  

گمرک افغانستان

به گزارش همشهری آنلاین، ناظر گمرکات آذربایجان غربی گفت: این میزان صادرات از نظر وزن ۲۶درصد افزایش و از نظر ارزش ۵۴درصد کاهش نشان می‌دهد.
توحید آذربد افزود:‌ به دلیل هم مرزی استان با ۳ کشور خارجی شاهد صادرات سایر گمرکات کشور از گمرکات استان هستیم و به همین دلیل در این مدت بیش از یک میلیون و ۵۴۰هزار تن کالا نیز به ارزش ۱۴۹۵ میلیون دلار کالا از سایر گمرکات کشور توسط گمرکات استان به خارج از کشور صادر شده است.
وی با بیان اینکه واردات از طریق گمرکات و بازارچه‌های مرزی به استان نیز ۹۹درصد افزایش یافته است، گفت: امسال ۳۰۲هزار و ۱۳۳تن کالا به ارزش ۴۹۸میلیون دلار از گمرکات و بازارچه‌های مرزی استان وارد کشور شده است.
ناظر گمرکات آذربایجان‌غربی همچنین درباره تردد مسافران ورودی و خروجی از گمرکات استان نیز توضیح داد: در نیمه نخست امسال در مجموع ۲۵۰هزار و ۳۰۴نفر مسافر از گمرکات استان وارد و خارج شده‌اند که از این تعداد ۱۲۵هزار و ۹۰مسافر ورودی و ۱۲۵هزار و ۲۱۴مسافر خروجی بوده است.
به گفته وی، مجموع مسافران ورودی و خروجی در استان نسبت به پارسال ۱۱۸درصد افزایش نشان می‌دهد و میانگین تردد روزانه از گمرکات استان امسال ۳۱۷۲نفر است که این تعداد نسبت به پارسال ۱۲۰درصد افزایش داشته.

کد خبر 632688

پر بیننده‌ترین اخبار استان‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha