یکشنبه ۲۵ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۴
۰ نفر

کمیسیون ملی بهداشت چین در مورد احتمال وقوع «همه‌گیری دوقلو» (Twindemic) در زمستان هشدار داد و بر پیشگیری از آنفلوانزا تأکید کرد، زیرا فعالیت آنفلوانزا در استان‌های جنوبی از ماه سپتامبر با نزدیک شدن به فصل آن و باقی ماندن بیشتر خطرات مربوط به ابتلا به ویروس کرونا افزایش یافته است.

دوقلو

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از گلوبال‌تایمز، پاییز و زمستان دو فصل با شیوع بالای عفونت‌های تنفسی مانند آنفولانزا هستند. کمیسیون بهداشت و درمان اطلاعیه‌ای را برای تقویت اقدامات پیشگیرانه و کنترل آنفولانزا در فصل آن منتشر کرده که با خطر ابتلا به سویه‌های جدید ویروس کرونا همراه خواهد بود.

به گفته مقامات بهداشتی چین، فعالیت آنفلوانزا در استان‌های جنوبی و شمالی از ماه مارس بیشتر از مدت مشابه در سال ۲۰۲۰ بوده و فعالیت آنفلوانزا در استان‌های جنوبی از سپتامبر به میزان قابل توجهی افزایش یافته است.

در حال حاضر، همه‌گیری جهانی کووید-۱۹ در سطح بالایی باقی مانده است و خطر موارد وارداتی همچنان وجود دارد. اپیدمی کووید -۱۹ و بیماری‌های عفونی تنفسی مانند آنفولانزا را می‌توان با هم ترکیب کرده و در زمستان و بهار آینده « همه‌گیری دوقلو» بالقوه ایجاد کرد.

مجموعه‌ای از اقدامات که باید در فصل زمستان آینده انجام شود شامل تقویت مکانیزم‌های نظارت و هشدار اولیه، ایمن‌سازی گروه‌های کلیدی، ترویج پیشگیری از چند بیماری، استانداردسازی درمان همه‌گیر و تبلیغات و بسیج گسترده است.

مقام بهداشت از موسسات کلیدی مانند مهد کودک‌ها، مدارس و خانه‌های سالمندان می‌خواهد تا مسئولیت‌های خود را انجام داده و تلاش‌ها را برای شناسایی،  گزارش و رسیدگی به موارد ابتلا را  در اسرع وقت تقویت کنند.

علاوه بر این، واکسیناسیون آنفلوانزا به‌طور منظم در بین کادر درمان، کارکنان خانه‌های سالمندان، مهد کودک‌ها و همچنین خود سالمندان، کودکان و بیماران مبتلا به بیماری‌های مزمن ترویج خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

همچنین مقامات بر بهبود راحتی خدمات واکسیناسیون آنفولانزا و افزایش مدیریت خرید و استقرار واکسن‌های آنفلوانزا و مدیریت اطلاعات داده‌های واکسیناسیون تاکید کردند.

کد خبر 632513

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha