دوشنبه ۲۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۹
۰ نفر

هنوز تعدادی از تابلوهای عکس، روی زمین باقی مانده و یکی از کارکنان برای نصبشان دنبال جای مناسب است.

آزادی

همشهری آنلاین _ سحر جعفریان: آثار منتخب در جایگاه ویژه و دیگر آثار به‌ترتیب امتیازدهی داوران، کنار آنها نصب می‌شوند.

  • برجی باشکوه، اما ساده

«علی ذوالقدری»، نفر اول جشنواره قاب‌های آزادی است که سبک «مینیمالیسم» در عکاسی را نزدیک به ۲ سال است به‌صورت حرفه‌ای دنبال می‌کند. سبکی که به نظر او با همه شکوه در سادگی و زیبایی برج آزادی به خوبی دیده می‌شود. ذوالقدری می‌گوید: «همیشه، برج آزادی در نظرم شکوهِ ساده‌ای دارد که چشم را نوازش می‌دهد. علاقه‌مند بودم این شکوهِ ساده را از معماری و زیبایی گرفته تا هویت و فرهنگ، در عکس‌هایم نشان دهم. عکس‌هایی که مدتی بعد به جشنواره قاب‌های آزادی ارسال کردم تا دیگران نیز آن را به تماشا بنشینند.» ذوالقدری می‌افزاید: «برج آزادی می‌تواند بی‌نهایت قاب و عکس از دید هر شهروند و گردشگر داشته باشد. قاب‌هایی که هریک برای خودش تاریخی هستند. برگزاری این جشنواره‌ها و مسابقه‌ها می‌تواند ضمن گسترش دید هنری افراد، به هنر شهری نیز کمک کند تا نمای بصری محله‌ها و شهر، اصالت پیدا کند.»

  • برپایی نمایشگاه «سفرنامه آزادی»

«حمیدرضا امیری متین»، نفر دوم جشنواره قاب‌های آزادی است. ۱۵ سال است عکاسی می‌کند و المان‌ها و نمادهای شهری، موضوع اصلی قاب‌های عکس او هستند. ساکن شهرستان بهار از توابع استان همدان است. گردشگری که زیبایی‌هایی برج آزادی را در ۴ اثر ارسالی خود به دبیرخانه جشنواره، ثبت کرده است. عکس برگزیده او مربوط می‌شود به نمایی از پسربچه‌ای که میان شمشادهای حاشیه سبز میدان آزادی به دنبال گمشده‌ای است، برج آزادی در بالا دست آن خودنمایی می‌کند. امیری متین در این‌باره می‌گوید: «عکاسی از برج آزادی، اتفاقی هر وقت که به پایتخت و منطقه ۹ می‌آییم از برج آزادی عکاسی می‌کنم. اتفاقی که از آن لذت می‌برم و شاید روزی نمایشگاهی با عنوان سفرنامه آزادی با عکس‌های مرتبط به آن، برپا کنم.»

  •  علاقه‌مند به معماری برج

«فرناز دمنابی»، نفر سوم جشنواره قاب‌های آزادی است. کارشناس ارشد عکاسی که سال‌ها از فعالیت حرفه‌ای‌اش در حوزه عکاسی می‌گذرد. دمنابی ۴ اثر با موضوع برج آزادی به دبیرخانه جشنواره ارسال کرده بود که از میان آنها، یک اثر توانست نظر هیئت داوران را به خود جلب کند. او در این ارتباط می‌گوید: «در یکی از شبکه‌های مجازی، تبلیغات این جشنواره را دیدم و تصمیم گرفتم با توجه به علاقه زیادی که به معماری برج آزادی داشتم، در مسابقه شرکت کنم.» دمنابی ادامه می‌دهد: «برج آزادی در برف زمستانی و چند نما از پشت‌بام آن، مجموع عکس‌هایی بودند که در نهایت به جشنواره ارسال کردم».

کد خبر 632482

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دروازه طهرون

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha