یکشنبه ۲۵ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۲
۰ نفر

داده‌های جدید، مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آمریکا که در سایت این مرکز منتشر شده نشان می‌دهد که ‌افراد واکسینه نشده ۱۱ برابر بیشتر از واکسینه‌شده‌ها (افرادی با دریافت ۲ دوز واکسن) در معرض خطر مرگ بر اثر کووید-۱۹ قرار دارند.

واكسن

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از روزنامه همشهری‌، این داده‌ها در طول‌ ماه آگوست و از ۱۶ دپارتمان سلامت جمع‌آوری شده که ۳۰ درصد از جمعیت آمریکا را در بر می‌گیرد.

افزون بر این، آمار جدید نشان می‌دهد که افراد واکسینه نشده به نسبت آنهایی که دوزهای واکسن را به‌طور کامل دریافت کرده‌اند، ۶ برابر بیشتر احتمال دارد تست آزمایشگاهی کووید-۱۹ آنها مثبت شود.

این داده‌ها به انبوهی از شواهدی که نشان می‌دهد خطرات ناشی از ابتلا به ویروس از عوارض واکسیناسیون بسیار بیشتر است، افزوده شده است. حدود ۷۷ درصد از افراد واجد شرایط، شامل افراد ۱۲ سال به بالا، هم‌اکنون حداقل یک دوز واکسن تزریق کرده‌اند، اما دولت بایدن ۲۳ درصد باقی مانده را به دریافت واکسن ترغیب کرده است و به‌عنوان تلاش‌های داوطلبانه مانند مشوق‌ها به الزامات واکسن روی آورده است. این کار باعث شده است تا آنهایی که تا پیش ازاین به‌دلیل تبلیغات منفی ضدواکسن‌ها تمایلی به زدن واکسن نداشتند، به این کار ترغیب شوند.

تا ۲۹ آگوست، ۶۶۵ مورد ابتلا به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر واکسینه نشده وجود داشت، درحالی‌که این عدد ۱۵۰ مورد در گیرندگان واکسن جانسون اند جانسون، ۱۲۵ مورد در بین دریافت‌کنندگان فایزر و ۸۶ مورد در میان دریافت‌کنندگان مدرنا بود.

سلن گاندر متخصص بیماری‌های عفونی در دانشگاه نیویورک در یک توییت اعلام کرد آمارها دلیل قانع کننده‌ای برای دادن دوز تقویتی به افرادی ‌است که با واکسن جانسون اند جانسون واکسینه شده‌اند. کمیته مشورتی سازمان غذا و داروی آمریکا این توصیه را روز جمعه اعلام کرد.

کد خبر 632445

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha