گروه شهری: شهردار تهران گفت: تمام زوج‌های متقاضی وام ازدواج که ثبت‌نام شده و در نوبت هستند، قطعاً تا پایان آذر ماه وام ازدواج را دریافت خواهند کرد.

به گزارش سما، محمدباقر قالیباف شهردار تهران - شب گذشته در مراسم افطاری 700 زوج تهرانی که به همت مؤسسه مهر و ماه سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در فرهنگسرای خانواده برگزار شد گفت:  وقتی که مدیریت شهری را تحویل گرفتم از مجموع ثبت‌نام‌شدگان وام ازدواج، 110 هزار نفر همچنان در نوبت بوده و وام را دریافت نکرده بودند، به همین دلیل تصمیم گرفته شد تا قبل از ثبت‌نام متقاضیان جدید وام زوجهای پشت نوبت اعطا شود.
شهردار تهران گفت:  اگر ثبت‌نام جدید انجام می‌گرفت متقاضیان تا دو سال دیگر هم این وام را دریافت نمی‌کردند.
قالیباف تصریح کرد:  هم اکنون هفته‌ای 3 تا 4 هزار نفر از مجموع 110 هزار متقاضیان ثبت‌نام شده وام ازدواج خود را دریافت می‌کنند.
وی از اعطای وام به 700 زوج عضو مؤسسه مهر و ماه خبر داد و گفت:  700 زوج عضو مؤسسه مهر و ماه اگر وام شهرداری را دریافت نکرده‌اند می‌توانند برای دریافت این وام ثبت نام کنند.
افزایش کارایی شرکت‌های زیان‌ده
از سوی دیگر شهردار تهران در گفت و گو با فارس گفت:  هیچ یک از شرکت‌های زیان‌ده شهرداری منحل نمی‌شود بلکه کارآمدتر و اقتصادی‌تر می‌شود.
 محمدباقر قالیباف در پاسخ به این سئوال که تا کی بحث اصلاح وضعیت شرکتهای زیان‌ده شهرداری و انحلال آنها تنها در حد حرف خواهد بود، تصریح کرد:  78 شرکت وابسته به شهرداری زیان‌ده نیستند، نقد وارده بر آنها این است که این شرکت‌ها با وجود آن که از رانت شهرداری استفاده می‌کنند اما آنطور که باید همانند بخش خصوصی کار نمی‌کنند.در صورتی که این شرکت‌ها بخش خصوصی محسوب می‌شوند.وی گفت:  بر همین اساس سال گذشته بعد از برگزاری مجامع این شرکت‌ها، اموال و امکانات شهرداری که در اختیار آنها بود بر خلاف گذشته به این شرکتها طی قراردادهایی اجاره داده شد و سعی کردیم بر اساس قوانین و مقررات بخش خصوصی با آنها رفتار کنیم.
به اعتقاد شهردار تهران به دلیل این که هر یک از شرکت‌های وابسته به شهرداری، دارای کارها و قابلیت‌های مهمی‌هستند بنابراین به جای انحلال باید اقتصادی‌تر و کارآمدتر شوند.
بر اساس اظهارات قالیباف رانت‌های شهرداری از این شرکتها حذف شده است.وی درخصوص علت چنین تصمیمی‌گفت:  در گذشته این شرکت‌ها از شهرداری کار می‌گرفتند و به نوعی کارفرما و مجری با هم بودند.همین باعث استفاده این شرکت‌ها از رانت شهرداری می‌شد اما برای اصلاح وضعیت این شرکت‌هاشهرداری تصمیم گرفت که با حذف این رانت‌ها، کیفیت و کارایی شرکت‌های مذکور را افزایش دهد.گفتنی است حسین محمدپورزرندی معاون مالی-اداری شهرداری تهران در حاشیه دیدار خود با شهروندان در مرکز 1888 در تاریخ 24 مهر ماه از انحلال 19 شرکت زیان ده از بین 78 شرکت وابسته شهرداری تهران خبر داده است.
کد خبر 6324

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز