معاون مشارکت‌های مردمی، اشتغال و نظارت بر مؤسسات غیردولتی بهزیستی خراسان رضوی گفت: ۱۲هزار و ۳۰۰واحد مسکن در دهه ۱۳۹۰ تا امروز توسط بهزیستی خراسان رضوی، شرکای اجتماعی، خیران و مشارکت خانواده‌ها ساخته شده و تحویل مددجویان نیازمند شده است.

مسكن دولتي

به گزارش همشهری آنلاین، حمیده محدث افزود: از سال۹۵ به بعد برای تسریع در ساخت مسکن مددجویی، تفاهم‌نامه‌هایی با نهادهای حاکمیتی، دستگاه‌های اجرایی و خیران امضا و حاصل این تفاهم‌نامه‌ها ساخت و تحویل هزاران واحد مسکونی برای مددجویان عزیزمان بود که محقق شد.
وی ادامه داد: سال۹۹ در مجموع ۱۱۰۰واحد مسکونی به جامعه هدف تحویل شده که از این تعداد ۱۰۶واحد به خانواده‌های ۲معلول و بیشتر شهری و همچنین ۷۰واحد به خانواده‌های ۲معلول و بیشتر روستایی واگذار شده است. همچنین ۹۲۴واحد به خانواده‌های عادی نیازمند در مجموعه مددجویان بهزیستی واگذار شده است.
محدث با اشاره به اینکه ۴۲۰۰میلیون تومان ودیعه مسکن از محل صندوق امداد ولایت به خانواده‌هایی که مستأجر بودند پرداخت شده است، اظهار کرد: در همین سال اطلاعات مربوط به ۲۴۹۲خانوار و نیاز آنها به مبلغ ۴۳میلیارد تومان برای دریافت ودیعه مسکن احصا و به وزارت راه و شهرسازی اعلام شد.
معاون مشارکت‌های مردمی، اشتغال و نظارت بر مؤسسات غیردولتی بهزیستی خراسان رضوی افزود: در سال۱۴۰۰ بیش از ۴۰۰واحد مسکن به متقاضیان واگذار و سهمیه ایتام به میزان ۱۱۰واحد به طور کامل جذب شده است، همچنین  ۱۷زمین برای ساخت مسکن مددجویان فاقد مسکن و فاقد زمین از وزارت راه و شهرسازی دریافت شده و تلاش برای دریافت ۲۲قطعه دیگر نیز ادامه دارد.
وی با اعلام اینکه ۵۱واحد به مددجویان سادات بهزیستی از مجموعه سادات آستان قدس رضوی در ۶ماه گذشته تحویل  شد، گفت: برای این واحدها در مجموع ۵هزار میلیون تومان اعتبار صرف شده است. امسال نیز ۳۶واحد مسکونی با بیش از ۵میلیارد تومان هزینه به خانواده‌های با ۲معلول و بیشتر تحویل شده است. همچنین خرید زمین برای ۱۳نفر از ایتام با هزینه‌ای حدود ۳۰۰میلیون تومان با مشارکت خیران از دیگر فعالیت‌های این معاونت در سال جاری بوده است.

کد خبر 632308

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار استان‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha