کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا با اخذ یک تصمیم مهم، راه را برای معاملات بیت‌کوین هموارتر کرده و باعث جهش قیمتی این رمزارز شده است.

بيت كوين

همشهری- ساسان شادمان منفرد: بعد از گذشت حدود ۶ ماه، قیمت بیت‌کوین به مرز ۶۰ هزار دلار رسید و حتی در صرافی بیت استمپ توانست از ۶۰ هزار دلار هم عبور کند. به گزارش خبرگزاری رویترز، علت افزایش ناگهانی بیت‌کوین این موضوع عنوان شده که معامله‌گران بیش از پیش مطمئن شده‌اند که رگولاتورهای ایالات متحده براساس قراردادهای آتی مجوز برای نخستین صندوق (ETF) برای قراردادهای بیت‌کوین را صادر خواهند کرد. این رمزارز ارزشمند جهان نزدیک به ۴ درصد رشد کرد و به ۵۹ هزار و ۶۶۴ دلار رسید که بالاترین رقم از اواسط آوریل محسوب می‌شود. بدین‌ترتیب می‌توان اینگونه بیان کرد که در سال‌جاری میلادی ارزش بیت‌کوین دوبرابر شده است.
 

خبرهای هیجان‌انگیز بیت‌کوینی

بلومبرگ نیوز روز پنجشنبه به نقل از افراد آشنا با این موضوع گزارش داد که کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا(SEC)  اجازه می‌دهد، نخستینETF آتی بیت‌کوین آمریکا، معاملات خود را هفته آینده آغاز کند. «بن کازلین»، سرپرست تحقیق و استراتژی صرافی آسیایی AAX می‌گوید که افزایش قیمت بیت‌کوین و صعود این رمزارز به بیش از ۵۹ هزار دلار تصادفی نبوده است و سرمایه‌گذاران بلندمدت، خیلی وقت است که زمینه چنین رشدی را شروع کرده بودند. او در این خصوص گفت: «انتظار می‌رود که در ربع پایانی سال، شاهد پیشرفت قابل توجهی در مورد ETF بیت‌کوین در ایالات متحده باشیم». او همچنین به این نکته اشاره کرد که حرکت‌های روز جمعه (دیروز) نیز با توییت دفتر آموزش سرمایه‌گذاران SEC استارت خورد. در توییت کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) آمده است: «قبل از سرمایه‌گذاری در صندوقی که قراردادهای آتی بیت کوین دارد، مطمئن شوید که خطرات و مزایای احتمالی را به‌دقت سنجیده‌اید.»
 

انتظار بزرگ

سرمایه‌گذاران ارزهای دیجیتال منتظر اخبار تأیید نخستین ETF بیت‌کوین در این کشور بوده‌اند و برخی از بازارهای بیت‌کوین نیز در ماه‌های اخیر در انتظار این حرکت و چگونگی سرعت‌بخشیدن به پذیرش و معاملات اصلی آن بوده‌اند. چندین مدیر صندوق، ازجمله VanEck Bitcoin Trust، ProShares، Invesco، Valkyrie و Galaxy Digital Funds برای راه‌اندازی ETFهای بیت‌کوین در ایالات متحده درخواست‌هایی را مطرح کرده بودند. نکته اینجاست که ETFهای ارزهای دیجیتال امسال در کانادا و اروپا راه‌اندازی شده بود. گری گنسلر، رئیس کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا پیش‌تر گفته بود که بازار ارزهای دیجیتال شامل بسیاری از توکن‌ها است که امکان دارد اوراق بهادار ثبت نشده باشند که این موضوع دست‌ها را برای بالا و پایین‌کردن قیمت‌ها باز می‌کند و میلیون‌ها سرمایه‌گذار را در معرض خطرهای چنین اقدامی قرار می‌دهد.
 

رشد اتر و سقوط سایرین

در کنار افزایش قیمت بیت‌کوین، اتریوم، دومین رمزارز ارزشمند جهان نیز صعود نسبتا خوبی را تجربه کرد و توانست به بیش از ۳ هزار و ۷۶۷ دلار برسد. در مقابل بسیاری دیگر از ارزهای دیجیتال معروف، جمعه را با رشد منفی سپری کردند. دوج‌کوین با بیش از ۴ درصد افت روبه‌رو بود و ترون نیز با سقوط ۸/۲ درصدی روبه‌رو شد.

کد خبر 632248

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ارز و طلا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha