۴ دلیل برای اینکه سرخپوشان تا پایان نیمه‌نهایی در عربستان باقی خواهند ماند.

پرسپولیس

همشهری‌آنلاین - بهروز رسایلی

پرسپولیس سرانجام با مکافات فراوان راهی عربستان شد تا دیدار یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا را برابر الهلال برگزار کند. بی‌گمان این بازی دشواری‌های خاص خودش را دارد. بالاخره رقیب پرسپولیس یک تیم پرافتخار، پرمهره و صاحب‌نام است، اما تیم ایرانی هم حالا در آسیا تبدیل به «برند موفقیت» شده است. به علاوه برای این بازی خاص، چند دلیل وجود دارد که باعث می‌شود نسبت به پیروزی پرسپولیس خوش‌بین‌تر باشیم.

در فیفادی اخیر، الهلال ۱۲ ملی‌پوش در عربستان و چند تیم دیگر دنیا داشت که خیلی از آنها بازی کردند و خسته و کم‌رمق، از مسافت‌های دور و نزدیک به عربستان برگشتند. پرسپولیس اما فقط ۳ ملی‌پوش در تیم ایران داشت که ۲ نفر آنها تقریبا به بازی گرفته نشدند. میلاد سرلک و مهدی ترابی قبراق و سر حال هستند و تنها وحید امیری در هر دو بازی تیم ملی از ابتدا مورد استفاده قرار گرفت. وحید هم به‌طور کلی یک بازیکن خستگی‌ناپذیر است که در جام‌جهانی هم ۳ بازی فشرده برای ایران انجام داد؛ یکی بهتر از دیگری! به علاوه تیم ملی ایران مسابقه آخرش را در تهران برگزار کرد و ملی‌پوشان پرسپولیس ناچار به انجام یک سفر مضاعف دیگر نشدند.

پرسپولیس نقاط قوت زیادی دارد که ازجمله آنها می‌توان به حضور بازیکنان باکیفیت و خلاق در خط حمله اشاره کرد؛ نفراتی که هرکدام از آنها به تنهایی می‌توانند یک بازی را برای تیم‌شان دربیاورند، اما بدون شک نقطه اتکای سرخپوشان به خط دفاعی است. پرسپولیس در این سال‌ها با رهبری جلال حسینی، چه در لیگ برتر و چه در آسیا بسیار کم گل خورده است. اگر این روند در بازی با الهلال هم ادامه داشته باشد و جلال و همبازیانش بتوانند مقابل گومیس و ماره‌گا ایستادگی کنند، احتمال قابل‌توجهی وجود دارد که در فاز هجومی پرسپولیس گلش را بزند و صعود کند. مصاف با استقلال به وضوح نشان داد ساختار دفاعی الهلال آسیب‌پذیر است و این تیم به شکلی غیراستاندارد موقعیت گل به رقبا می‌دهد. پس پرسپولیس هم می‌تواند به رقیب عربستانی گل بزند.

فصل جدید لیگ عربستان شروع شده و مسابقات رسمی و جدی الهلال در معرض دید و آنالیز کادرفنی پرسپولیس بوده است. این درحالی است که سرخپوشان در یک‌ماه گذشته خودشان را از دیدها مخفی کرده‌اند. درحقیقت اگرچه پرسپولیسی‌ها از قرار نداشتن نفرات خود در فرم بازی گلایه دارند، اما در عوض حالا تیم مرموزتری برای حریف به شمار می‌روند.

اتفاقات رخ داده پیش از سفر پرسپولیس به عربستان، می‌تواند برای سرخپوشان تبدیل به انگیزه‌ای مضاعف شود. اگرچه این کم‌کاری‌ها یا کارشکنی‌ها موجب آزار کاروان نماینده ایران شده، اما پرسپولیس در این سال‌ها همیشه ثابت کرده توانایی تبدیل تهدید به فرصت را دارد. این تیم همین فصل گذشته پرتاب نارنجک به سمت اتوبوس خود را با کام‌بک و پیروزی برابر ذوب‌آهن اصفهان پاسخ داد و در بزنگاه‌های دیگری نیز شاهد همین ویژگی نزد قرمزها بوده‌ایم. کاش این بار هم عدو (یا جاهل خودی) سبب خیر شود و عطش و انگیزه پرسپولیسی‌ها را برای ارائه بازی بهتر برابر الهلال افزایش بدهد. در هر صورت امیدواریم پرسپولیس همانطور که دیر راهی ریاض شد، دیر هم از عربستان برگردد و تا پایان مرحله نیمه‌نهایی و تقابل با برنده دیدار الوحده و النصر در این کشور بماند.

کد خبر 632220

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ایرانی IR ۰۸:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۴
    1 1
    همشهری لنگی همش از لنگ حمایت کن , شرم کن رسانه آزاد !!!!!