ادهم مخادمه اردنی قضاوت بازی تیم‌های فوتبال پرسپولیس و الهلال عربستان را برعهده دارد.

ادهم مخادمه

به گزارش همشهری‌آنلاین، دیدار تیم‌های فوتبال پرسپولیس و الهلال عربستان در حالی روز شنبه در عربستان برگزار می‌شود که قرار است ادهم مخادمه اردنی این بازی را قضاوت کند.

مخادمه ۳۲ ساله متولد شهر ایربید اردن است و از سال ۲۰۱۳ در لیست الیت فیفا قرار گرفت.

مخادمه  در سال ۲۰۱۹ عضو داوران جام ملت‌های آسیا هم شد. سپس در جام جهانی زیر ۲۰ ساله‌ها حضور داشت و بعد از آن در لیگ قهرمانان آسیا و همچنین مقدماتی جام جهانی و جام ملت‌های آسیا دیدارهایی را قضاوت کرد. این داور در افتتاحیه جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹ یک پنالتی اشتباه اعلام کرد و سپس در آن مسابقات محروم شد و AFC به او قضاوتی نداد.

او در سال ۲۰۱۹ دو بازی از جام جهانی زیر ۲۰ ساله‌ها را سوت زد و در ادامه داور بازی عراق و ایران در مسابقات مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر و جام ملت‌های ۲۰۲۳ چین هم بود که با اعتراض فدراسیون فوتبال این داور تغییر کرد. مخادمه پیش از این دیدار تاجیکستان - قرقیزستان و امارات - اندونزی را قضاوت کرد.

مخادمه قاضی ۳ مسابقه نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان آسیای ۲۰۱۹ هم بود. او جدال برگشت ذوب آهن و الاتحاد عربستان در دور یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان را سوت زد که نماینده عربستان پیروز شد. مخادمه دیدار تیم‌های استقلال - الدحیل و پرسپولیس - پاختاکور را هم در ورزشگاه آزادی داوری کرد که این ۲ بازی با نتیجه مساوی یک - یک تمام شد. در دیدار پرسپولیس کمک مخادمه گل آفساید تیم پاختاکور را صحیح اعلام کرد و شاگردان برانکو را از ۲ امتیاز دیگر این دیدار محروم کرد. ۲ امتیازی که در نهایت باعث حذف سرخ ها در دورگروهی شد.

او در سال‌های اخیر داور بازی سپاهان و النصر و همچنین تیم زیر ۲۳ ساله‌های ایران و کره جنوبی هم بود.

در مجموع داور اردنی بازی‌های زیادی را برای ایرانی‌ها قضاوت کرده و برخی از آن‌ها به سود ما و برخی دیگر به ضرر ما بوده است، اما داور اردنی نشان داده تحت تاثیر جو و محیط اطراف خود قرار می‌گیرد و تحت فشار تصمیمات جنجالی اتخاذ می‌کند که با توجه به اینکه این بازی در عربستان است، خبر خوبی برای هواداران پرسپولیس نیست.

کد خبر 632120

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha