دومین نمایشگاه فرصت‌های ساخت داخل و رونق تولید گیلان از تاریخ ۲۳ تا۲۶آذر برگزار می‌شود.  

نمایشگاه

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان با اعلام این خبر به همشهری آنلاین گفت: این نمایشگاه با هدف تداوم نهضت ساخت داخل و در ادامه نمایشگاه قبلی در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی گیلان برگزار می‌شود.

فرهاد دلق‌پوش هدف اصلی برگزاری این نمایشگاه را تقویت توان تولید داخلی و رفع نیازهای فناورانه صنایع عنوان و تصریح کرد: فعال کردن ظرفیت‌های ساخت داخل و حمایت از توان تولید ملی برای رفع نیازهای فناورانه بخش صنعت و معدن از اهداف اولیه این نمایشگاه است. همچنین این نمایشگاه با هدف جلوگیری از بروز اخلال در واحدهای تولیدی برای تامین قطعات، مواد اولیه و تجهیزات و نیز کاهش محسوس وابستگی به خارج در این حوزه و کمک به خودکفایی صنعتی برپا خواهد شد.

دلق‌پوش ادامه داد: در این نمایشگاه، از سویی، واحدهای تولیدی دارای نیازهای فناورانه که بخشی از قطعات، تجهیزات و مواد اولیه خود را از خارج از کشور وارد می‌کنند و از سوی دیگر، شرکت‌های سازنده قطعات، تجهیزات و واحدهای دانش‌بنیان و مراکز علمی و فناوری که قادر به رفع نیازهای صنعتی در این زمینه هستند، حضور دارند. تعدادی از تشکل‌ها و ادارات مرتبط با حوزه صنعت و معدن نیز برای پشتیبانی از این امر در نمایشگاه مشارکت می‌کنند.

وی همچنین گفت: در اولین نمایشگاه فرصت‌های ساخت داخل و رونق تولید استان که در سال۹۸ برگزار شد، نتایج امیدوار کننده‌ای در زمینه شناسایی نیازهای فناورانه واحدها و نیز پوشش آنها با کمک واحدهای دانش بنیان و سازندگان تجهیزات و قطعات به دست آمد. در تلاش هستیم در نمایشگاه امسال نیز مانند نمایشگاه قبل، قراردادهای متعددی در زمینه داخلی‌سازی قطعات و ملزومات صنعت بین شرکت‌های حاضر در نمایشگاه امضا شود.

دلق‌پوش افزود: همزمان با حضور واحدهای دانش بنیان، خدمات فنی و مهندسی، مراکز علمی و پژوهشی در این نمایشگاه، تعداد قابل توجهی از واحدهای تولیدی صاحب ایده و برند در حوزه صنایع برق و الکترونیک، قطعات خودرو، ساخت ماشین آلات و تجهیزات، لوازم خانگی، صنایع دریایی، معدنی و شیمیایی و... نیز در نمایشگاه مشارکت خواهند داشت که این ترکیب می‌تواند نتایج مطلوبی در اعتلای سطح فناوری تولید فراهم کند.

کد خبر 632159

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار استان‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha