مجموع نظرات: ۰
شنبه ۱۲ تیر ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۶
۰ نفر

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان گفت: تمرکز سازمان صمت گیلان بر فعال‌سازی واحدهای راکد، ارتقای توان ساخت داخل، اتمام طرح‌های نیمه‌تمام صنعتی و افزایش تولیدات صادرت محور است.

دلق پوش

فرهاد دلق پوش افزود: یکی از مهم‌ترین اولویت‌های این سازمان در سال‌های اخیر، حفظ وضعیت و فعالیت موجود شرکت‌های تولیدی، جلوگیری از تعطیلی شرکت‌ها و در مرحله بعد احیاء واحدهای راکد و بازگشت آنها به مدار تولید است. در این راستا در سال ۹۹ تعداد ۶۶ واحد صنعتی راکد به چرخه تولید بازگشتند که شامل ۵۰ واحد مستقر در شهرکها و نواحی صنعتی و ۱۶ واحد خارج از شهرک‌ها بوده است.

وی همچنین گفت: یکی از مهم‌ترین راهکارهای تحقق این اهداف، تلاش برای ارتقای سطح دانش و مهارت‌های مدیران و شاغلان در بخش صنعت و آشنا کردن آنان با آخرین دستاوردهای دانش روز در حوزه‌های مختلف مدیریتی، فنی، بازاریابی و تجارت است. تلاش‌های ما در سال جاری بر ارائه خدمات آموزشی و پژوهشی کاربردی و فرهنگ سازی لازم در این زمینه معطوف است.

دلق پوش در ادامه با اشاره به ضرورت استفاده از ظرفیت‌های مراکز پژوهشی، ‌اندیشکده ها، موسسات آموزشی، شرکتهای ارائه دهنده خدمات فنی و مهندسی و مشاوره‌ای بیان کرد: بهره‌مندی از ظرفیت این مراکز از مهم‌ترین عوامل دستیابی به موفقیت در عرصه وسیع صنعت و معدن است. به عنوان نمونه، طی روزهای اخیر اقدامات و پیگیری لازم جهت راه‌اندازی و فعالسازی‌ اندیشکده مطالعات اوراسیا و نیز تقویت توان انجمن‌های تخصصی مشاوره‌ای و خدمات فنی و مهندسی صورت گرفته است.

رییس سازمان صمت گیلان تصریح کرد: در سالجاری نیز با توجه به واگذاری مسئولیت احیای واحدهای راکد به شرکت شهرکهای صنعتی، این سازمان و تشکل‌های بخش خصوصی تلاش خود را در قالب اعطاء تسهیلات، رفع چالش‌ها، استفاده از ظرفیت کارگروه‌های قانونی و ارتقای ظرفیت بخش تولید به کار خواهند بست.

دلق پوش افزود: در حال حاضر تعداد ۱۲۶ واحد دارای پروانه تحقیق و توسعه در استان مشغول به فعالیت هستند و ۶۸ واحد نوپا و تولیدی استان نیز جزو واحدهای دانش بنیان هستند. افزایش تعداد شرکت‌های دانش بنیان استان و حمایت از آنها در دستور کار این سازمان قرار دارد.

کد خبر 611842

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار استان‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha