رئیس سازمان صمت گیلان از احیای واحدهای صنعتی راکد و نیمه‌راکد این استان در سال جدید خبر داد.

واحد صنعتی

به گزارش همشهری آنلاین، فرهاد دلق‌پوش گفت: تعداد ۱۸۸ واحد صنعتی راکد و نیمه‌راکد در استان گیلان شناسایی شده‌اند که قابلیت احیا دارند. در صورت همکاری دستگاه‌ها و مؤسسات در بازگرداندن واحدهای صنعتی راکد و نیمه‌راکد به چرخه تولید، برای هزار نفر از این طریق اشتغال‌زایی می‌شود.

در همین زمینه منوچهر صدفی، معاون امور صنایع سازمان صنعت و معدن گیلان، به همشهری آنلاین اظهار کرد: گیلان دارای 2هزار و ۹۵۰ واحد صنعتی فعال است و سال گذشته بیش از ۴۰۰ واحد صنعتی راکد یا نیمه‌تعطیل به چرخه تولید استان بازگشتند.

وی اضافه کرد: در کنار احیای واحدهای نیمه‌راکد، متقاضیان سرمایه‌گذاری در صنعت استان می‌توانند با دریافت مجوزهای لازم و موافقت محیط زیست برای احداث واحدهای جدید حتی در روستاها و شهرک‌های کوچک صنعتی نیز اقدام کنند.

 صدفی با بیان اینکه بیشترین واحدهای راکد صنعتی استان در زمینه صنایع نساجی، قطعه‌سازی و شیمیایی هستند، اضافه کرد: در حال حاضر نیاز استان به ایجاد و احیای واحدهای صنعتی در زمینه صنایع سلولزی، غذایی و شیمیایی است و سرمایه‌گذاران بخش خصوصی می‌توانند برای احیای هر کدام از این واحدها اقدام کنند.

 معاون امور صنایع گیلان تأکید کرد: بخشی از این واحدها در اختیار بانک‌های عامل استان قرار دارند که باید به متقاضیان واجد شرایط واگذار شوند.

گفتنی است تاکنون با پیگیری‌های انجام‌شده تعداد ۵۰ واحد در شهرک‌ها و نواحی صنعتی و ۱۵ واحد خارج از آن به چرخه تولید گیلان بازگردانده شده‌اند.

کد خبر 597273

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار استان‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha