رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از جو پایدار و آسمان صاف در کشور طی امروز پنجشنبه (۲۲ مهر) خبر داد و گفت: برخی نقاط ایران طی جمعه، شنبه و یکشنبه (۲۳، ۲۴ و ۲۵ مهر) با بارش پراکنده و کاهش نسبی دما مواجه خواهند بود.

باران - بارش

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایسنا، صادق ضیاییان رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا گفت: بر اساس آخرین خروجی مدل‌های هواشناسی، امروز(۲۲ مهر) آسمان صاف و جوی پایدار در کشور حاکم است و در بعدازظهر و اوایل شب در ارتفاعات البرز مرکزی رشد ابر و بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: طی جمعه، شنبه و یکشنبه (۲۳، ۲۴ و ۲۵ مهر) در برخی نقاط سواحل دریای خزر، اردبیل و ارتفاعات البرز مرکزی رشد ابر و بارش پراکنده و کاهش نسبی دما رخ خواهد داد. دوشنبه (۲۶ مهر) نیز در برخی نقاط شمال غرب کشور رشد ابر و بارش پراکنده پیش بینی می‌شود.

به گفته ضیاییان، طی جمعه و شنبه (۲۳ و ۲۴ مهر) برای نوار شرقی کشور به‌ویژه منطقه زابل وزش باد شدید و در مناطق مستعد خیزش گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود.

وی همچنین این را هم گفت که شنبه و یکشنبه (۲۴ و ۲۵ مهر) شمال و مرکز خلیج فارس مواج خواهد شد.

پیش‌بینی وضع آب‌وهوای تهران در دو روز آینده

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهار کرد: آسمان تهران فردا ( ۲۳مهر) صاف، گاهی همراه با وزش باد و با حداقل دمای ۱۵ و حداکثر دمای ۲۶ درجه سانتیگراد و طی ‌شنبه (۲۴ مهر) نیز صاف و گاهی همراه با وزش باد با حداقل دمای ۱۴ و حداکثر دمای ۲۴ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان گفت: طی امروز و فردا (۲۲ و ۲۳ مهر) اهواز با بالاترین دمای ۴۱ و ۴۲ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و اردبیل، ارومیه، زنجان و فرودگاه رشت با بیشینه دمای ۲۴ درجه سانتیگراد طی امروز (۲۲ مهر) و اردبیل با بیشینه دمای ۲۰ درجه سانتیگراد طی فردا (۲۳ مهر) خنک‌ترین مراکز استان‌های کشور هستند.
 

کد خبر 632047

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha