رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا ضمن اشاره به بارش ‌پراکنده باران در برخی استان‌های شمالی، از وزش باد شدید و خیزش گردوخاک در نوار شرقی کشور خبر داد.

بارش باران

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، صادق ضیاییان رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا با اشاره به اینکه براساس تحلیل آخرین نقشه‌های ‌پیش‌یابی، طی ۲۴ ساعت آینده در برخی نقاط استان‌های گیلان، مازندران، اردبیل، شمال آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و ارتفاعات البرز افزایش ابر، بارش ‌پراکنده و گاهی همراه با وزش باد ‌پیش‌بینی می‌شود، اظهار کرد: فردا ۲۴ مهر هم در برخی نقاط استان‌های ساحلی دریای خزر، اردبیل و ارتفاعات البرز مرکزی بارش ‌پراکنده رخ خواهد داد.

وی ادامه داد: یکشنبه و دوشنبه (۲۵ و ۲۶ مهر) در غالب مناطق کشور آسمان صاف و جو ‌پایدار است. با این حال از بعدازظهر دوشنبه و طی روز سه‌شنبه (۲۶ و ۲۷ مهر) رشد ابر، بارش ‌پراکنده، گاهی رعدوبرق و وزش باد در مناطق شمالی و شمال غرب کشور و غرب گیلان مورد انتظار است.

به گفته ضیاییان، طی امروز و فردا (۲۳ و ۲۴ مهر) برای نوار شرقی کشور به‌ویژه در منطقه زابل و روز دوشنبه (۲۶ مهر) برای نوار غربی و جنوب غرب کشور وزش باد شدید ‌پیش‌بینی می‌شود که در مناطق مستعد گاهی همراه با خیزش گردوخاک خواهد بود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده نیز اظهار کرد: آسمان تهران فردا (۲۴ مهر) صاف تا قسمتی ابری و گاهی همرا با غبارمحلی با حداقل دمای ۱۵ و حداکثر دمای ۲۶ درجه سانتیگراد و طی ‌یکشنبه (۲۵ مهر) صاف و همراه با غبار صبحگاهی و در بعدازظهر قسمتی ابری و گاهی همراه با وزش باد با حداقل دمای ۱۵ و حداکثر دمای ۲۶ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان گفت: طی امروز و فردا (۲۳ و ۲۴ مهر) اهواز با بالاترین دمای ۴۳ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و اردبیل با بیشینه دمای ۲۱ و ۲۰ درجه سانتیگراد خنک‌ترین مراکز استان‌های کشور هستند.

کاهش دمای تهران از امروز

همچنین بر اساس اطلاعات اداره کل هواشناسی استان تهران، از امروز جمعه تا یکشنبه (۲۳ تا ۲۵ مهر) کاهش نسبی دما و در نواحی پر تردد کاهش کیفیت هوا پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش مهر، آسمان تهران طی 5 روز آینده صاف تا قسمتی ابری گاهی همراه با وزش ملایم باد پیش بینی می‌شود.

تا روز یکشنبه ۲۵ مهر ۱۴۰۰ در ارتفاعات افزایش ابر، گاهی وزش تند باد موقتی و بارش پراکنده (به ویژه ارتفاعات شرقی، جمعه شب تا شنبه شب) و در نواحی غربی و جنوب غربی گاهی وزش باد متوسط تا نسبتاً شدید مورد انتظار است.

از امروز جمعه تا یکشنبه (۲۳ تا ۲۵ مهرماه) نیز کاهش نسبی دما و در نواحی پر تردد گاهی غبار محلی و کاهش کیفیت هوا پیش‌بینی می‌شود.

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، ورامین و فرودگاه امام خمینی با بیشینه دمای ۲۸ درجه سانتیگراد گرم‌ترین نقاط استان تهران در ۲۴ ساعت گذشته گزارش شده است. آسمان تهران نیز فردا (۲۳ مهرماه) صاف، گاهی وزش باد و در بعد از ظهر قسمتی ابری خواهد بود. دمای تهران در این روز با بیشترین و کمترین دمای ۲۷ و ۱۶ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

بنا بر این گزارش، آسمان پایتخت پس‌فردا (۲۴ مهرماه) صاف تا قسمتی ابری و گاهی همراه با غبار محلی خواهد بود و دمای هوا در گرم‌ترین و سردترین زمان به ۲۶ و ۱۵ درجه سانتیگراد می‌رسد.

کد خبر 632123

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha