شنبه ۲۳ شهریور ۱۳۸۷ - ۰۵:۴۷
۰ نفر

بازار دنباله‌سازی فیلم‌های موفق همچنان پر رونق است و سازندگان فیلم‌های پربیننده سینمایی،‌ خبر از تولید قسمت‌های جدید این فیلم‌ها می‌دهند.

در حالی که طی یک سال اخیر بحث زیادی پیرامون تولید قسمت جدیدی از مجموعه فیلم «اسپایدرمن» (مرد عنکبوتی) وجود داشت، تهیه‌کنندگان فیلم خبر ساخت چهارمین قسمت آن را اعلام کردند. سام ریمی، کارگردان 3قسمت قبلی، برای چهارمین بار، پشت دوربین فیلمبرداری این فیلم قرار می‌گیرد تا تابی مگوآنر را در نقش مرد عنکبوتی راهنمایی کند.

مگوآنر در قسمت اول این فیلم اکشن ابرقهرمانانه و ماجراجویانه توسط یک عنکبوت گزیده شد و خیلی زود با کسب قدرت‌های کلان، ‌تبدیل به یک ابرقهرمان شد. او در 3 قسمت این تریلوژی با چندین کاراکتر خبیث قدرتمند مبارزه کرد و کره زمین را از خطر نابودی نجات داد. اما نکته جالب این است که ریمی و مگوآنر نه فقط با قسمت چهارم، بلکه با قسمت پنجم این مجموعه فیلم هم همکاری خواهند داشت.

مسئولان شرکت سونی که صاحب امتیاز برگردان سینمایی قصه کمیک استریپی «اسپایدرمن» هستند، قصد دارند 2 قسمت جدید فیلم را پشت سر هم تولید کنند. تولید فیلم‌ها پاییز سال 2009 شروع می‌شود و قرار است تا قبل از پایان همین سال، کار فیلمبرداری‌شان تمام شود. این همان کاری است که سازندگان سه گانه «ارباب حلقه‌ها» انجام دادند و کل تریلوژی را طی 274 روز پشت سر هم فیلمبرداری کردند. هزینه تولید «اسپایدرمن 4» خیلی بالا نخواهد بود و‌ماه می سال 2011 برای اکران عمومی‌اش انتخاب شده است. این تاریخ مقارن با نهمین سال نمایش اولین قسمت فیلم است.

فیلمنامه قسمت چهارم را جمی واندر بیلت می‌نویسد که «زودیاک» را در کارنامه‌اش دارد. مگوآنر در فیلم نقش کاراکتر دو شخصیتی قصه، یعنی پیتر پارک و مرد عنکبوتی را بازی می‌کند و سازندگان فیلم می‌گویند او اولین و تنها گزینه برای ایفای این نقش است و کس دیگری جای او را نخواهد گرفت. هنوز معلوم نیست کریستین دانست که در 3 قسمت قبلی هم حضور داشت، در قسمت‌های جدید هم خواهد بود یا خیر. در عین حال، هنوز کسی نمی‌داند شخصیت منفی قصه این قسمت، چگونه موجودی خواهد بود.

3 قسمت اول « اسپایدرمن» که 5/2میلیارد دلار فروش در سطح بین‌المللی داشته، موفق‌ترین مجموعه فیلم شرکت سونی تا به امروز بوده است.

در همین حال اسپایک لی، فیلمساز معترض رنگین پوست هم اعلام کرد قسمت دوم اثر دلهره‌آور و پررمز و راز خود «مرد داخلی» را می‌سازد. این فیلم که تنها کار نیمه‌تجاری این هنرمند روشنفکر است، سال 2006 به روی پرده سینماها رفت و نزدیک‌به  180میلیون دلار در سطح بین‌المللی فروش کرد. دنزل واشنگتن، جودی فاستر و کلایو اوئن بازیگران اصلی این اکشن سرقت بانکی بودند.

کاراکترهای اصلی قسمت دوم همان کسانی هستند که در نسخه اصلی بودند، ولی این بار آنها قصه جدیدی را در معرض دید تماشاگران قرار خواهند داد. تری جرج، کارگردان فیلم ضد تبعیض نژادی «هتل رواندا» این روزها مشغول نوشتن فیلمنامه قسمت دوم است. قصه فیلمنامه قسمت اول که توسط راسل جویرتز نوشته شده بود ، درباره رودررویی یک سارق بانک (اوئن) و یک پلیس مامور مذاکره (واشنگتن) بود که با ورود یک وکیل (فاستر) به صحنه سرقت، وارد مرحله تازه‌ای می‌شود. واشنگتن و اوئن آمادگی خود را برای همکاری دوباره با هم اعلام کرده‌اند.

در قسمت دوم، این دو، یک بار دیگر با هم رودررو می‌شوند و این در حالی است که این بار موقعیت و فضا فرق کرده و تنش شدیدتری بین آنها وجود دارد. اسپایک لی در این رابطه می‌گوید:«راسل فیلمنامه خیلی خوبی برای ما نوشت، ولی ما این بار یک فیلمنامه بهتر می‌خواهیم.» به گفته او کاراکتر وکیل در قصه جدید حضوری ندارد و به این ترتیب احتمال بازی جودی فاستر در قسمت دوم منتفی است. اسپایک لی عمده شهرت خود را به دلیل کارگردانی درام سیاسی شرح حال گونه «مالکوم ایکس» دارد، که قصه زندگی این مبارز مسلمان سیاهپوست را تعریف می‌کرد.

کد خبر 63173

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز