شنبه ۲۳ شهریور ۱۳۸۷ - ۰۹:۴۵
۰ نفر

گروه ورزشی: مهدی رحمتی مدت‌ها است که از آسیب‌دیدگی عضلات شکم رنج می‌برد ولی با این شرایط هنوز هم بهترین دروازه‌بان ایران است و درخشش او در بازی‌های ملی و باشگاهی ادامه دارد.

رحمتی که در بازی با پرسپولیس بهترین بازیکن مس بود، می‌گوید: «در این چند هفته خیلی درد داشتم و باور کنید که به سختی بازی کردم. باید از زحمات دکتر مداحی، شهاب، خانلری و خصوصاً دکتر نوروزی که زحمات زیادی برای فوتبالیست‌ها می‌کشد تشکر کنم.»

رحمتی در ادامه با اشاره به دیدار مقابل پرسپولیس می‌گوید: «بازی‌کردن مقابل این تیم در ورزشگاه آزادی بسیار سخت بود ولی به نظر من مس استحقاق پیروزی را داشت البته پرسپولیس نسبت به سال گذشته خیلی قوی‌تر شده بود. آنها در بازی برگشت فصل قبل حتی یک‌بار هم سمت دروازه ما نیامدند ولی در این دیدار موقعیت‌های خوبی داشتند.»
دروازه‌بان مس کرمان در خصوص تاکتیک تیمش مقابل پرسپولیس می‌گوید: «عمده‌ترین هدف ما این بود که از فضای پشت‌سر مدافعان میانی و کناری پرسپولیس خصوصاً فضای پشت‌سر زارعی و محمد استفاده کنیم که خوشبختانه به هدف‌مان رسیدیم و حتی چند موقعیت تک‌به‌تک را نیز از دست دادیم.»

 رحمتی که در بازی با پرسپولیس عمکرد فوق‌العاده‌ای داشت، در مورد شرایط این روزهای خودش می‌گوید: «مربیان من از جمله آقایان دلیخون، فخرالدین بگوویچ، فریادشیران، بابازاده، ترابپور ‌ و غلامپور زحمات زیادی برای من کشیدند و حالا در شرایطی هستم که اکثر نقطه ضعف‌هایم را پشت‌سر گذاشته‌ام.»

رحمتی تأکید می‌کند: «البته انتظار از من زیاد است و همانطور که الان از من تعریف می‌کنند، کافی است که فقط یک اشتباه کنم تا شرایط در مورد من عوض شود. حفظ این شرایط برایم بسیار مهم است و امیدوارم که هیچ‌وقت دچار افت نشوم.» دروازه‌بان مس در پاسخ به این سئوال که اگر در استقلال می‌ماندی آیا چنین شرایط خوبی را پیدا می‌کردی، می‌گوید: «وقتی از استقلال رفتم خیلی‌ها گفتند که نابود می‌شوی ولی من با رفتن به مس یک انتخاب درست انجام دادم و در نهایت به تیم‌ملی رسیدم.»

مهدی رحمتی در ادامه گفت:‌ «الان در شرایطی هستم که همه رسانه‌ها و مردم توجه ویژه‌ای به من دارند. در واقع سخت‌ترین دوران بازیگری‌ام را پشت سر می‌گذارم و مسئولیت من سخت‌تر شده‌ است. یک اشتباه کافی است تا همه چیز خراب شود.»

دروازه‌بان تیم‌ملی گفت: «طی این چند سال نیز خیلی‌ها حق من را خوردند و اجازه ندادند در تیم‌ملی جایگاه خودم را پیدا کنم اما من اعتراض نکردم و حرفی نزدم، به آینده امیدوار بودم. در استقلال شرایط سختی را پشت سرگذاشتم. وقتی می‌خواستم به مس کرمان بپیوندم خیلی‌ها به من گفتند این کار را انجام نده اما من تنها به یک دلیل به کرمان رفتم.  بعدها از تصمیم خودم خوشحال و راضی بودم.»

رحمتی در پاسخ به این سئوال که آیا تا به حال تا به این حد آماده بوده‌ای یا نه، پاسخ داد: «بله از این آماده‌تر هم بوده‌ام. در سال 82 با پیراهن فجر سپاسی شیراز بهترین دروازه‌بان ایران شدم.»

دروازه‌بان مس کرمان که در بازی با پرسپولیس خوش درخشید، بزرگترین هدف خود را رسیدن به جام‌جهانی می‌داند. رحمتی در این باره گفت: «بزرگترین هدف و آرزوی من این است که در جام‌جهانی، دروازه‌بان تیم‌ملی باشم. شب و روز به همین رویا فکر می‌کنم.»
وی همچنین درباره دیگر دروازه‌بان‌هایی که می‌توانند جای او را در تیم‌ملی بگیرند، تاکید کرد: «رقبای بسیار خوب و قدرتمندی دارم. من به خوبی می‌دانم که در دروازه‌ تیم‌ملی حاشیه امنیت ندارم. هیچ‌‌وقت خودم را فیکس نمی‌دانم. حفظ جایگاهی که به‌دست آوردم به مراتب سخت‌تر از رسیدن به دروازه‌بانی تیم‌ملی است.»

مهدی رحمتی در باره داوری مسعود مرادی در دیدار پنجشنبه شب تاکید کرد: «همیشه اشتباهات داوری جزیی از اتفاقات فوتبال است اما به نظر من مسعود مرادی قضاوت خیلی خوبی داشت.»

رحمتی در واکنش به اظهارات بازیکنان پرسپولیس مبنی بر اینکه مس کرمان مستحق برد نبود، تصریح کرد: «بله، شاید بازیکنان پرسپولیس حق دارند. اگر ما 5 موقعیت تک به تک خودمان را به گل تبدیل می‌کردیم آنها دیگر درباره تیم ما اینطور صحبت نمی‌کردند.»
وی درباره صحنه‌ای که پرسپولیسی‌ها معتقد به پنالتی هستند گفت: «به نظر من داور قبل از اینکه خطای هند بازیکن ما را بگیرد باید خطای هند ابراهیم توره را می‌گرفت. ما خیلی خوب ظاهر شدیم و مستحق این برد بودیم.»

مهدی رحمتی ابراز امیدواری کرد در صورت برطرف شدن مصدومیتش روزهای آماده‌تری را در مس کرمان و تیم‌ملی از سر خواهد گذراند.

کد خبر 63170

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز