حضور مسئولان در بین مردم و آشنایی با درخواست‌ها و مشکلات آنها آثار و برکات زیادی دارد و در کنار مشاهده نواقص از نزدیک، منجر به حفظ ارتباط آنها با مردم و به تبع آن مشارکت شهروندان برای انجام بهتر فعالیت‌ها می‌شود.

حرفت را بزن

همشهری آنلاین _ ابوذر چهل امیرانی: در دوره جدید مدیریت شهری، این رویکرد مدنظر اعضای شورای اسلامی شهر تهران قرار گرفته و هریک از اعضا قرار است در مراکز مختلف با مردم دیدار و گفت‌وگو کنند. حجت‌الاسلام «سید محمد آقامیری» عضو شورا و نایب رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر تهران نیز قرار است روزهای زوج در یکی از مساجد پایتخت، با شهروندان گفت‌وگو کند و از درخواست‌ها و مشکلات آنها باخبر شود. شنبه این هفته، وی در مسجد باب‌الحوائج(ع) منطقه ۱۷ حاضر شد که گزارش آن را در ادامه می‌خوانید.

عضو شورای اسلامی شهر تهران درباره علت حضور در مساجد پایتخت و گفت‌وگو با شهروندان می‌گوید: «این اقدام با هدف خدمت به مردم انجام می‌شود و قرار است در وهله اول با نیازهای مساجد، سپس مشکلاتی که مردم درباره مسائل شهری، شهرداری و شورا دارند و بعد از آن با درخواست‌های شهری شهروندان آشنا شویم.»

دیدار عضو شورای اسلامی شهر با شهروندان در مساجد | بی واسـطه حرفت را بزن!
سید محمد آقامیری/ عضو شورای اسلامی شهر تهران


حجت‌الاسلام «سید محمد آقامیری» با بیان اینکه در این جلسات شهردار منطقه، معاونان شهردار و شهردار ناحیه حضور خواهند داشت، عنوان کرد: «با این اقدام، شهروندان به‌صورت چهره به چهره با خادمان خود در شهرداری گفت‌وگو خواهند کرد و مسئولان شهری هم پاسخگوی آنها خواهند بود.»
وی با اشاره به فعالیت ۲ هزار و ۱۷ مسجد در مناطق مختلف پایتخت گفت: «از آنجا که امکان حضور در همه این مساجد در ۴ سال از فعالیت اعضای شورای‌شهر وجود ندارد، سعی می‌کنیم مساجد شاخص و جامع را برای گفت‌وگوی بی‌واسطه با شهروندان انتخاب کنیم. البته در همین زمان یک رابط در هر مسجد انتخاب خواهیم کرد تا نمازگزاران و اهالی بتوانند از طریق او، نیازهای شهری خود را به اطلاع اعضای شورای‌شهر برسانند.»
مسئول کمیته عمران و زیرساخت شورای‌شهر با اشاره به ساخت باغ‌راه حضرت فاطمه(س) در مناطق ۱۷ و ۱۸ گفت: «ساخت این پیاده‌راه بسیار ارزشمند است که حدود ۵۰۰ متر از آن به‌صورت آزمایشی اجرا شده است. بنا داریم طرح‌های این پروژه را بازبینی کنیم و در صورت نیاز تغییر دهیم تا معماری ایرانی‌ـ اسلامی داشته باشد. همچنین برخی از طرح‌ها نیز به‌طور کلی تغییر خواهد کرد.»

دیدار عضو شورای اسلامی شهر با شهروندان در مساجد | بی واسـطه حرفت را بزن!
داود لطفی/ شهردار منطقه 17
  • افزایش میزان بافت فرسوده

شهردار منطقه ۱۷ در این دیدار به فعالیت‌های مهمی که در یک سال گذشته انجام شده، اشاره و عنوان کرد: «اقدام‌های انجام شده در چند محور و در قالب فعالیت‌های عمرانی، زیست‌محیطی و فرهنگی بوده است. برخی از پروژه‌ها بزرگ مقیاس بودند که مثل باغ‌راه حضرت فاطمه(س) کارکرد فرامنطقه‌ای داشتند و بعضی از طرح‌ها نیز کوچک مقیاس بودند که با عنوان طرح‌های توسعه محلی شناخته می‌شوند. در این طرح کارهایی از قبیل نهرسازی، آب‌رو خیابان، پیاده‌روسازی، آسفالت معابر و... انجام شده است.»
«داود لطفی» با بیان اینکه شکل‌گیری منطقه ۱۷ به سال ۱۳۳۵ برمی‌گردد و آن زمان فعالیت‌های مناسبی برای اجرای طرح‌های زیربنایی شهری در این محدوده انجام نشده، افزود: «در آن مقطع اینجا خارج از محدوده شهری تلقی می‌شد و هنگام شکل‌گیری، مباحث فنی، مهندسی و شهرسازی در آن مورد توجه قرار نگرفت. به همین دلیل این منطقه بین ۲ خط راه‌آهن شکل گرفت که اتفاقاً بزرگ‌ترین معضل این منطقه به حساب می‌آید. خوشبختانه با پیگیری‌های انجام شده، خط آهن ۹ کیلومتری تهران‌ـ تبریز در مناطق ۱۷ و ۱۸ به زیر زمین منتقل شد و شهروندان دیدند که از دی ماه سال گذشته تاکنون فعالیت‌های زیادی در بخش فوقانی این مسیر انجام شده است.»
وی ادامه داد: «در ضلع جنوبی منطقه یعنی محدوده خط آهن تهران‌ـ اهواز نیز درحال ساخت ۳ زیرگذر هستیم که پیوند بین بافتی را برقرار می‌کند و این بخش که محروم‌ترین نقطه منطقه ۱۷ است، از حالت جزیره‌ای خارج خواهد شد. این بخش از منطقه، از شمال به خط آهن تهران‌ـ اهواز، از شرق به بزرگراه شهید نواب، از غرب به بزرگراه شهید آیت‌الله ‌سعیدی و از جنوب به بزرگراه شهید چراغی محدود می‌شود و عملاً از خدمات عمومی مثل اتوبوسرانی محروم است.»
لطفی به ساخت تقاطع غیرهمسطح در بزرگراه شهید سعیدی هم اشاره کرد که از سوی دیگر منجر به خروج ضلع جنوبی منطقه ۱۷ از بن‌بست می‌شود و خاطرنشان کرد: «اجرای این طرح در ۲ معبر یعنی خیابان‌های شهیدان مقدم و متین پیش‌بینی شده که منجر به اتصال منطقه ۱۷ به منطقه ۱۸ خواهد شد. طرحی است که در منطقه ۱۷ ایده‌پردازی شده و با حضور مشاوران ترافیک با تأیید راهور و پلیس امنیت به تصویب رسیده و درحال طراحی است. در صورت اجرای این طرح، بخش جنوبی منطقه بعد از قریب به ۴۰ سال از حالت جزیره‌ای خارج خواهد شد.»
وی تعریض ورودی ضلع جنوبی محله بلورسازی با تخریب مرکز بهداشت مهرگان و حسینیه ثارالله را از دیگر فعالیت‌هایی برشمرد که در یکسال گذشته انجام شده و افزود: «در همین محدوده فضای بی‌دفاع شهری وجود داشت که با پیاده‌راه سازی، ایجاد مسیر دوچرخه و تأمین روشنایی، معضلات آن برطرف شده است.»

  • طرح‌هایی برای افزایش فضای سبز

شهردار منطقه به تملک ۳ قطعه زمین به مساحت‌های ۹ هزار و ۸۰۰ مترمربع، یک‌هزار و ۳۰۰ مترمربع و یک‌هزار و ۸۰۰ مترمربع اشاره کرد و گفت: «با این اقدام توسعه فضای سبز را در بخش میانی منطقه دنبال می‌کنیم. همچنین در حال توافق با شرکت راه‌آهن برای واگذاری سوله‌های شماره یک و ۳ در مسیر باغ‌راه حضرت فاطمه(س) هستیم تا به فضای فرهنگی و ورزشی تبدیل کنیم.»
لطفی، ایجاد ۷ پاتوق محله در سال گذشته و ۵ پاتوق در سال‌جاری را از برنامه‌هایی برشمرد که ضمن افزایش سرانه فضای سبز، منجر به ایجاد محلی برای گردهمایی و همنشینی اهالی در محیطی فرح بخش خواهد شد. همچنین اعلام کرد که سال گذشته ۱۱ کوچه رنگ‌آمیزی و به «کوچه دوستی» تبدیل شدند و قرار است امسال هم در هر محله ۲ کوچه برای اجرای این طرح با انتخاب شورایاران انتخاب شود.

دیدار عضو شورای اسلامی شهر با شهروندان در مساجد | بی واسـطه حرفت را بزن!

  • شناسایی ۷۰ نقطه بی‌دفاع شهری

وی با اشاره به شناسایی ۷۰ نقطه بی‌دفاع شهری از سوی کارشناسان حوزه برنامه‌ریزی با همکاری شورایاران گفت: «این محل‌ها با نورپردازی و تغییرات محیطی، به نقاط امن تبدیل شدند. همچنین سال گذشته نزدیک به ۳۴۰ تیر چراغ‌برق فرسوده در معابر منطقه ۱۷ جابه‌جا شده و ۱۰۰ تیر برق دیگر را از بین ۳۰۰ تیر چراغ‌برق باقی مانده به‌عنوان موارد اولویت‌دار به اداره برق معرفی کرده‌ایم تا جابه‌جا کنند. پس از این اقدام، نسبت به نهرسازی و آسفالت معابر اقدام می‌کنیم.»
لطفی با بیان اینکه نصب علائم ترافیکی در معابر هم در حال انجام است، افزود: «در این خصوص، مهم‌ترین موضوع «نگهداشت» آنهاست، چراکه متأسفانه آمار سرقت علائم در این منطقه رو به افزایش است و با وجود گشتزنی‌های مستمر و تعامل نیروهای انتظامی و راهور با شهرداری، سارقان حتی به نرده‌های پل‌های عابر هم رحم نمی‌کنند.»
وی در پایان با اعلام یک خبر خوش به اهالی گفت: «خوشبختانه ۴۵ هکتار به بافت فرسوده منطقه اضافه شده و افرادی که در این محدوده‌ها زندگی می‌کنند، می‌توانند از تسهیلات ویژه برای نوسازی یا تجمیع املاک خود استفاده کنند.»

  •  تعطیلی شهربازی و مجتمع رضوان

ساکنان منطقه ۱۷ در دیدار با عضو شورای اسلامی شهر تهران، مشکلات ریز و درشت این بخش از پایتخت را به حجت‌الاسلام «سید محمد آقامیری» اعلام کرده و شهردار منطقه، معاونان وی و شهردار ناحیه، به تک تک درخواست‌ها پاسخ دادند؛ از وجود حیوانات موذی در جوی‌های آب گرفته تا ترافیک سنگین در خیابان امامزاده حسن(ع) و کمبود سرانه‌های فرهنگی و ورزشی در منطقه. جمعی از مالکان مغازه‌های مجتمع تجاری، فرهنگی و ورزشی رضوان هم از بلاتکلیفی چندساله خود به دلیل عدم افتتاح این مجموعه گلایه کردند که شهردار منطقه در این‌باره گفت: «متأسفانه این مجتمع که با مشارکت بخش خصوصی و شهرداری منطقه ساخته شده، چند مشکل دارد و به همین خاطر مجبور به مسدود کردن ورودی آن شده‌ایم. بخش خصوصی به تعهدات خود عمل نکرده و این مجموعه با نواقص ساختمانی، کسری پارکینگ و مشکل تأسیساتی از جمله برق روبه روست. همچنین به تعهدات خود مبنی بر ساخت و تکمیل طبقات فرهنگی که متعلق به شهرداری است، عمل نکرده و از نظر ایمنی برای کاسبان و خریداران مشکل‌ساز است.»
«داود لطفی» ادامه داد: «برای حل این مشکلات، شهرداری در کنار مردم و کاسبان است و حتی برای تسهیل در رفع مشکلات، قدم‌هایی برداشته‌ایم که می‌توان به واگذاری قطعه زمینی به بخش خصوصی برای ایجاد پست برق اشاره کرد.» وی درخصوص تعطیلی شهربازی دارالشهدا هم گفت: «در این مجموعه هم به تعهدات عمل نشده و بخش خصوصی وسایل بازی نو در آن مستقر نکرده است. از لحاظ ایمنی هم استاندارد نیست و طرح دعوی از او در دوره پیش انجام شده و به خلع ید منجر شده است.»

کد خبر 631685

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha