سه‌شنبه ۲۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۹
۰ نفر

قیمت بعضی از انواع ماهی‌ها در میادین میوه و تره‌بار از پاییز گذشته تا امروز بیش از دو برابر شده است.

ماهي

به‌گزارش همشهری آنلاین به نقل از روزنامه همشهری، همگام با افزایش شدید قیمت ماهی در فروشگاه‌های محصولات پروتئینی سطح شهر، در میادین میوه‌ و تره‌بار شهرداری تهران نیز طی یک‌سال گذشته قیمت ماهی بالا رفته و مقایسه جدول قیمت ماهی در مهر ماه سال ۹۹ با قیمت‌های کنونی حاکی از آن است که بیشتر ارقام ماهی تغییر قیمتی بیش از ۵۰ درصد داشته‌اند. نرخنامه میادین نشان می‌دهد هم‌اکنون ۶ نوع ماهی درمیادین سطح شهر تهران که غرفه فروش ماهی در آنها دایر است با قیمتی بالای ۱۰۰ هزار تومان به فروش می‌رسد که ماهی سفید، شیر و شوریده ازجمله آنها هستند.

نکته قابل توجه در زمینه قیمت ماهی افزایش قیمت ماهی قزل‌آلا طی ۲‌ ماه گذشته است. قیمت این ماهی پرطرفدار از نیمه‌های تابستان رو به افزایش گذاشت و از  ۴۰ تا ۵۰ هزار تومان اخیرا به ۹۰ هزار تومان رسیده است. دلیل این افزایش قیمت، افت تولید ناشی از خشکسالی و افزایش هزینه‌های تولید اعلام شده ولی برخی از کارشناسان این گرانی را به مشکلات توزیع نسبت می‌دهند.

هر چه هست این گرانی باعث شده قزل‌آلا در میادین میوه و تره‌بار کمیاب و حتی نایاب شود. قیمت هر کیلوگرم قزل‌آلای رنگین‌کمان در نرخنامه مهرماه سازمان میادین میوه و تره‌بار ۷۸ هزار تومان و قیمت هر کیلوگرم قزل‌آلای گوشت ‌نارنجی ۸۰ هزار تومان تعیین شده است. هر کیلو ماهی سفید بالای ۸۰۰ گرم هم ۱۱۰ هزار تومان به فروش می‌رسد. ماهی شوریده هم همین قیمت را دارد. دیگر ماهی‌های گران‌قیمت میادین عبارتند از: حلواسیاه ۱۱۲ هزار تومان، راشکو ۱۲۶ و شیر خلیج‌فارس ۱۱۸ هزار تومان. تیلاپیای منجمد پاک شده هم ۱۱۵ تا ۱۲۰ هزار تومان قیمت خورده است. بیشتر ماهی‌های عرضه شده در میادین میوه و تره‌بار قیمتی بین ۴۰ تا ۹۰ هزار تومان دارند.

گرانی ۱۰۰ درصدی ماهی از مهر پارسال

کد خبر 631631

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha