رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل از کسب مجدد رتبه دوم برونداد پژوهشی در کلان منطقه یک و رتبه۱۶ در میان ۶۸دانشگاه‌ و دانشکده‌های علوم پزشکی کشور خبر داد و گفت: این دانشگاه در رتبه‌بندی پژوهشی سال ۱۴۰۰ در میان ۶۸دانشگاه‌ و دانشکده‌های علوم پزشکی کشور رتبه۱۶ را کسب کرده است که نسبت به سال گذشته ۴پله صعود داشته است.

علوم پزشکی بابل

به گزارش همشهری آنلاین، سیدفرزاد جلالی با بیان اینکه در این ارزشیابی، دانشگاه علوم پزشکی بابل در حیطه برونداد پژوهشی پس از دانشگاه علوم پزشکی مازندران در جایگاه دوم بین ۶دانشگاه علوم پزشکی  منطقه ۱ کشور (مازندران، گیلان، گلستان، سمنان، بابل و شاهرود) قرار گرفت، گفت: در حیطه تحقیقات دانشجویی نیز دانشگاه علوم پزشکی بابل همچون سال گذشته، رتبه دوم در میان ۲۵دانشگاه هم‌تراز و رتبه ۸کشوری، بالاتر از ۶دانشگاه منطقه ۱ را کسب کرد.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی بابل نیز اظهار کرد: در سال ۱۴۰۰ رتبه‌بندی پژوهشی دانشگاه‌ها با اضافه شدن شاخص‌های تولید فناوری شامل تولیدات فناورانه محققان، فروش محصولات و ارزآوری و با تخصیص تقریبی ۳۰درصد کل امتیازات پژوهشی انجام شد که در کنار شاخص‌های تولید علم و نیز زیرساخت‌های تحقیقات و فناوری مورد سنجش قرار گرفتند.

رضا قدیمی با بیان اینکه امسال همچون سال گذشته به‌واسطه راه‌اندازی برنامه‌های متعدد ثبت بیماری‌ها (رجیستری)، آزمایشگاه جامع تحقیقات، ارتقا سیستم‌های اطلاع‌رسانی، فعالیت‌های تحقیقاتی دانشجویی، رشته‌های دکترای پژوهش محور، دانشگاه علوم پزشکی بابل در حیطه ساختار پژوهش نیز به جایگاه ارزشمند ۱۰ کشور دست یافت، گفت: در حیطه تولید فناوری و فروش محصولات شامل دارو، تجهیزات و محصولات مرتبط با سلامت مشارکت بیشتر فناوران و ایجاد زیر ساخت‌های مناسب و حمایت‌های مالی قابل توجه، ضرورت دارد.

وی افزود: کسب این افتخارات ارزشمند در حالی صورت گرفته که علیرغم محدودیت‌های مالی و تنگناهای جدی ناشی از همه‌گیری کرونا در دانشگاهای علوم پزشکی، پژوهشگران دانشگاه با تلاش‌های قابل تقدیر و صبوری‌شان، بیش از پیش در راه اعتلای دانش و علم و ارتقا دانشگاه کوشیدند.

دانشگاه علوم پزشکی بابل طی سال‌های اخیر با گسترش خدمات درمانی و اجرای انواع درمان‌های تخصصی و مهم توانسته بخش مهمی از نیازهای درمانی مردم منطقه و حتی استان‌های همسایه را رفع کند. یکی از آخرین اقددامات انجام شده توسط پژوهشگران و متخصصان این دانشگاه، انجام عمل جراحی کاشت حلزون شنوایی و راه‌اندازی مرکز منطقه‌ای کاشت حلزون است که در کمتر از یک سال منجر به کاشت حلزون برای ۶ کودک شد.

ششمین کاشت حلزون شنوایی در دانشگاه علوم پزشکی بابل

متخصص گوش و حلق و بینی و فلوشیپ اتولوژی و نورواتولوژی و کوکلئار ایمپلنت دانشگاه علوم پزشکی بابل گفت: ششمین عمل جراحی کاشت حلزون برای دختر ۳ساله نکایی که ناشنوای مادرزاد بود با پروتز جدیدی که توسط هیأت امنای ارزی در اختیار ما قرار گرفت، انجام شد.

ارتقای جایگاه دانشگاه علوم پزشکی بابل | ششمین عمل کاشت حلزون شنوایی در بابل انجام شد

کیوان کیاکجوری با بیان اینکه تاکنون ۵ عمل جراحی کاشت حلزون در دانشگاه علوم پزشکی بابل با موفقیت به انجام رسیده است که خوشبختانه همه این کودکان، شنوایی خود را بدست آوردند، افزود: زمان طلایی درمان این کودکان پیش از تکلم است. خانواده‌ها باید در بدو تولد در مراحل غربالگری شنوایی بسیار حساس باشند. اگر بچه‌هایی که دچار مشکل شنوایی هستند در غربالگری شناسایی نشوند در سنین بالا عمل جراحی‌شان سخت می‌شود و حتی ممکن است مؤثر نباشد.

وی بیان داشت: والدینی که فرزندشان کاندید این عمل می‌شود باید همکاری مؤثر و تنگاتنگ با تیم جراحی، شنوایی‌شناسی و گفتاردرمانی داشته باشند تا بتوانند نتیجه بگیرند.

۲ عمل جراحی کاشت حلزون شنوایی در ۲ فته آینده

مدیر کاشت حلزون دانشگاه علوم پزشکی بابل نیز در حاشیه این عمل گفت: پس از قراردان پروتز در قسمت داخلی گوش، روند فعال‌سازی، برنامه‌ریزی و تنظیم بخش خارجی پردازشگر کاشت حلزون شنوایی توسط گروه شنوایی‌شناسی دانشگاه علوم پزشکی بابل حدود ۵ هفته دیگر برای این کودک نکایی قرار داده خواهد شد.

محسن منادی افزود: با راه‌اندازی مرکز کاشت حلزون شنوایی در بیمارستان آیت‌اله روحانی بابل این افتخار را داریم که از نقاط مختلف استان و استان‌های مجاور پذیرای بیمارانی که نیاز به این عمل دارند، باشیم.

مدیر گروه شنوایی‌شناسی دانشگاه علوم پزشکی بابل افزود: در حال حاضر حدود ۱۰ بیمار در فهرست انتظار داریم که تعدادی از بیماران از استان گلستان هستند. این عمل بر روی ۲ کودک بابلی و محمودآبادی در ۲ فته پیش رو انجام خواهد شد.

وی اظهار کرد: نکته‌حائز اهمیت این است که عمل جراحی کاشت حلزون هم روی کودکان و هم برای بزرگسالان انجام می‌شود، ولی شرط انجام عمل برای بزرگسالان داشتن گفتار مناسب است.

کد خبر 631329

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار استان‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha