عمل کاشت حلزون برای دو کودک مازندرانی که اردیبهشت امسال به عنوان نخستین عمل‌های کاشت حلزون در این استان انجام شده بود امروز با قرار دادن بخش خارجی پردازشگر با موفقیت پایان یافت و دو کودک ناشنوای مازندرانی توانستند شنوایی خود را به دست بیاورند.

کاشت حلزون

به گزارش همشهری آنلاین، مدیر گروه شنوایی‌شناسی دانشگاه علوم پزشکی بابل گفت: روند فعال‌سازی، برنامه‌ریزی و تنظیم بخش خارجی پردازشگر کاشت حلزون شنوایی توسط گروه شنوایی‌شناسی دانشگاه علوم پزشکی بابل برای دو کودک بهشهری و فریدون کناری که ۹ اردیبهشت امسال تحت عمل جراحی کاشت حلزون قرار گرفته بودند، با موفقیت به سر انجام رسید.

محسن منادی با بیان اینکه این دو کودک از امروز قادر به شنیدن صداهای پیرامون خود هستند، اظهار کرد: کاشت حلزون از دو بخش اصلی تشکیل شده است که بخش خارجی به صورت قلاب مانند دور گوش قرار می‌گیرد و بخش داخلی هم با جراحی در گوش قرار داده شده و این دو بخش به وسیله یک آهن‌ربای قوی به هم متصل می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: بخش خارجی مشابه سمعک شامل میکروفون، پردازشگر گفتار و فرستنده است که میکروفون و پردازشگر گفتار در یک واحد کوچکی قرار می‌گیرند و یک سیم کوچک آن‌ها را به فرستنده وصل می‌کند.

به گفته منادی با وجود موفقیت‌آمیز بودن این عمل، پیگیری سایر مراحل شنوایی و ادامه همکاری بیشتر والدین با کارگروه توانبخشی و شنوایی‌شناسی برای بهره‌مندی بیشتر و بهتر از فرصت‌ها و نیز به ثمر رسیدن نهایی تلاش‌هایی که تاکنون انجام شده ضروری است.

عمل کاشت حلزون شنوایی برای دختر ۱۸ ماهه بهشهری و پسر ۲۳ ماهه فریدونکناری حدود ۵۰ روز پیش در بیمارستان آیت‌الله روحانی توسط تیم جراحی به سرپرستی دکتر کیاکجوری متخصص گوش و حلق و بینی و فلوشیپ اتولوژی و نورواتولوژی و کوکلئار ایمپلنت دانشگاه علوم پزشکی بابل انجام شد.

مرکز کاشت حلزون مازندران در این بیمارستان پانزدهمین مرکز کاشت حلزون کشور است که ۹ اردیبهشت با انجام این دو عمل جرایی به بهره‌برداری رسید و به عنوان مرکزی منطقه‌ای جمعیت استان‌های سمنان و گلستان را نیز زیر پوشش قرار می‌دهد.

کد خبر 610237

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار استان‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha