روسیه روز شنبه بار دیگر یک رکورد جدید مرگ‌های ناشی از کرونا را ثبت کرد و روند افزایش مداوم مرگ‌های روزانه در ماه اکتبر (مهر) در این کشور ادامه یافت.

covid russia

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از گاردین کارگروه ملی کروناویروس روسیه روز شنبه ۹۶۸ مورد مرگ ناشی از کووید-۱۹ مربوط به ۲۴ ساعت گذشته را گزارش کرد که حدود ۱۰۰ مورد بیشتر از میزان مرگ ثبت‌شده در اواخر سپتامبر (شهریور) است. این کارگروه همچنین روز شنبه ۲۹۰۰۰ مورد عفونت جدید را گزارش کرد

مقامات روسیه میزان پایین واکسیناسیون در این کشور را مقصر این افزایش سریع در مرگ‌های کرونا را معرفی می‌کنند. تاتایانا گولیکووا، معاون نخست‌وزیر روز جمعه گفت ۴۷.۸ میلیون نفر یعنی تقرییا ۳۳ درصد از جمعیت ۱۴۶ میلیون نفری روسیه دست کم یک دوز واکسن کرونا و ۴۲.۴ میلیون نفر یا حدود ۲۹ درصد دو دوز واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

کارگروه کروناویروس شمار کلی ۷.۸ میلیون مورد کرونا و ۲۱۵۴۵۳ مورد مرگ ناشی از آن را از ابتدای پاندمی گزارش کرده است.

با این حال، این کارگروه فقط مرگ‌های مستقیما ناشی از کروناویروس را ثبت می‌کند. گزارش‌های اداره آمار دولتی روسیه (روس‌ستات) بیانگر میزان بسیار بالاتر تلفات ناشی از کرونا است.

روس‌ستات روز جمعه اعلام آخرین داده‌هایش بیش از ۲۵۴۰۰۰ مرگ مربوط به کووید-۱۹ را در هشت ماه اول سال ۲۰۲۱ نشان می‌دهد، در حالیکه شمار تلفات در کل سال ۲۰۲۰ معادل ۱۶۳۰۰۰ مورد بود.

کارگروه کروناویروس فقط مرگ بیمارانی را که کووید-۱۹ علت اصلی بیماری‌شان بوده است، شمارش می‌کند. روس‌ستات افرادی که کووید-۱۹ داشته‌اند، اما مرگشان به علل دیگر ذکر شده و همچنین افرادی که مشکوک به ابتلا به کروناویروس بوده‌اند، اما عفونت آنها ثابت نشده است، را هم ثبت می‌کند.

کرملین ایده انجام قرنطینه یا لاک‌داون جدید سراسری را رد کرده است و اعمال محدودیت‌ها را به مقامات منطقه‌ای واگذار کرده است. در برخی از نواحی روسیه، از جمله مسکو و سنت‌پترزبورگ، زندگی عمدتا وضعیت طبیعی دارد و کسب‌وکارها به صورت معمول در حال انجام است و اجبار به ماسک زدن چندان اعمال نمی‌شود.

کد خبر 631157

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار پزشکی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha