جمعه ۱۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۵
۰ نفر

شمار موارد روزانه مرگ ناشی از کرونا در روسیه در حالیکه پوشش واکسیناسیون به کندی بالا می‌رود و دولت نیز از اعمال محدودیت‌های شدید اکراه دارد، روز جمعه رکورد جدیدی به جای گذاشت.

Russia

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از آسوشیتدپرس کارگروه دولتی کروناویروس روسیه روز جمعه ۹۳۶ مرگ جدید ناشی از کرونا را اعلام کرد که بالاترین میزان از هنگام شروع پاندمی بوده است. این برای سومین روز متوالی است که شمار موارد مرگ ناشی از کووید-۱۹ در روسیه بالای ۹۰۰ مورد است.

روسیه از قبلا هم بالاترین میزان تلفات در این پاندمی را در اروپا داشته است - بیش از ۲۱۴۰۰ مورد- و با توجه به شیوه محافظه‌کارانه ثبت موارد مرگ ناشی از کووید-۱۹ در این کشور کارشناسان می‌گویند شمار واقعی مرگ‌های حتی بالاتر از این میزان است.

کارگروه دولتی روز جمعه ۲۷۲۴۶ مورد جدید ثابت‌شده کرونا گزارش کرد که اندکی کمتر از شمار گزارش‌شده ۲۷۵۵۰ مورد در روز پنجشنبه است که بالاترین میزان تا به حال در سال جاری بوده است.

افزایش سریع موارد عفونت و مرگ در اواخر سپتامبر (شهریور) شروع شد و مقامات میزان پایین واکسیناسیون در این کشور را مسئول این افزایش می‌دانند. تا روز سه‌شنبه، تقریبا ۳۳ درصد از جمعیت ۱۴۶ میلیون نفری رویسیه دست کم یک دوز واکسن دریافت کرده‌اند و ۲۹ درصد مردم به طور کامل واکسینه‌ شده‌اند.

اما کرملین ایده اعمال محدودیت‌های سراسری جدید را برای مهار کرونا رد کرده است و اجازه سخت‌تر کردن محدودیت‌ها را به مقامات محلی تفویض کرده است.

در برخی از مناطق روسیه حضور در در رویدادهای بزرگ عمومی و دسترسی به تئاترها و رستوران‌ها و سایر نقاط فقط برای افراد واکسینه‌شده یا افراد به تازگی بهبودیافته از کووید-۱۹ یا دارای آزمایش منفی کرونا در ۷۲ ساعت گذشته مجاز است. اما منتقدان می‌گویند این اقدامات برای جلوگیری از اوج‌گیری شیوع کرونا کافی نیست.

همچنین در برخی از مناطق، نظام مراقبت بهداشتی گسترده اما دچار کمبود مالی روسیه نشانه‌هایی از زیر فشار قرار گرفتن بوسیله شیوع کرونا را نشان می‌دهد.

در مجموع، کارگروه کروناویروس روسیه بیش از ۷.۷ میلیون مورد ثابت‌شده کرونا و ۲۱۴۴۸۵ مورد مرگ  ناشی از آن را گزارش کرده‌اند. اما گزارش‌های «روس‌ستات» یا سازمان آمار دولتی روسیه که شمار موارد مرگ‌ مربوط به کرونا را به طور پس‌نگر گردآوری می‌کند، میزان بسیار بالاتری از تلفات را نشان می‌دهد.

کد خبر 630922

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار پزشکی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha