روسیه وارد تعطیلاتی سراسری شد تا موج جدید عفونت و مرگ و میر در این کشور مهار شود. روسیه بدترین وضعیت کرونایی را در میان کشورهای اروپا دارد.

روسيه

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فرنس ۲۴، روسیه محدودیت‌های جدیدی برای مهار موج جدید شیوع ویروس کرونا در این کشور وضع کرد.

از امروز، شنبه، در سراسر روسیه تعطیلات با حقوق برقرار شده تا از افزایش عفونت‌ و مرگ و میر در این کشور که بدترین وضعیت را در میان کشورهای اروپایی دارد جلوگیری شود.

رئیس جمهور، ولادیمیر پوتین، هفته گذشته دستور این تعطیلی را صادر کرد تا زنجیره ابتلا شکسته شود. آمار رسمی امروز ۴۰۲۵۱ مورد ابتلای جدید را گزارش کرده که بالاترین رقم از ابتدای همه‌گیری است. 

روسیه از زمان پایان دادن به یک قرنطینه کوتاه در ابتدای همه‌گیری، از اعمال چنین تدابیری خودداری کرده بود. این کشور به عرضه چندین واکسن داخلی، از جمله اسپوتنیک V، اتکا کرد اما تنها ۳۲.۵ درصد از جمعیت به طور کامل واکسینه شده‌اند.

کرملین این هفته گفت یک سوم روس‌ها قصد سفر در طول تعطیلات را داشتند که باعث «نگرانی» مقامات شد. همین امر باعث آغاز محدودیت‌ها در این کشور شد و این هفته در مسکو - مرکز شیوع روسیه - مراکز مربوط به خدمات غیرضروری بسته شد.

مقامات روسیه متهم شده‌اند که همه گیری را کم اهمیت جلوه می‌دهند و ارقام آژانس آمار Rosstat تعداد مرگ و میر ناشی از کووید را دو برابر آمار دولتی نشان داده است. بر این اساس تعداد قربانیان کووید-۱۹ در روسیه به نزدیک به ۴۵۰هزار نفر می‌شود که بالاترین رقم در اروپا است.

کد خبر 634801
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار روسیه‌ و قفقاز

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha