جمعه ۲۲ شهریور ۱۳۸۷ - ۰۷:۵۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: سومین دوره انتخابات شورایاری‌ها، ساعت 10 صبح جمعه (22شهریور) به طور همزمان در 300 محله شهر تهران آغاز به کار کرد

به گزارش ایسنا، پس از آن که فرمانداری تهران نسبت به زمان و نحوه برگزاری انتخابات شورایاری‌ها در یک روز اعتراض کرد و انتخابات شورایاری‌ها دو پاره شد، امروز 300 محله پایتخت شورایاران خود را انتخاب می‌کنند و شهروندان مناطق 9، 11، 14، 19 و 22 شهرداری تهران نیز که شامل حدود 73 محله می‌شود، پنجشنبه هفته آینده، 28 شهریور ماه، پای صندوق‌های رای خواهند رفت.

احمد مسجد جامعی، رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران، که در ستاد هیئت نظارت مستقر در شورای شهر تهران حاضر بود، خاطر نشان کرد: شمار داوطلبان در انتخابات بخش اول که امروز برگزار می‌شود، حدود 10 هزار نفر است و در بخش دوم که پنجشنبه هفته آینده برگزار می‌شود، حدود دو هزار نفر از داوطلبان با هم رقابت می‌کنند.

وی با بیان این که این انتخابات در یک‌هزار و 300 پایگاه محله‌ای برگزار می‌شود، گفت: شورایاران برای تبلیغات از هزینه‌های شخصی استفاده کرده‌اند.

مسجدجامعی گفت: یک‌سوم داوطلبان این دوره، دارای مدرک کارشناسی به بالا هستند و یک پنجم آن‌ها را نیز بانوان تشکیل می‌دهند.

همچنین حسن بیادی، نایب رییس شورای شهر تهران،  نیز ‌که در ستاد هیئت نظارت حاضر بود، به خبرنگاران، گفت: با توجه به تاخیری که در شکل‌گیری ساختار شورایاری‌ها به وجود آمد، از این پس زمان فعالیت شورایاری‌ها چهار ساله خواهد بود.

وی گفت: در دوره جدید، از هر محله یک نفر و از مجموع دبیران محله‌ها، یک نفر به عنوان دبیر منطقه انتخاب می‌شوند و در نهایت شورای دبیران مناطق به شورای دبیران شهر تهران منتهی خواهد شد.

بیادی تاکید کرد که تغییرات آینده در ساختار شورایاری‌ها در راستای تفکر محله‌محوری است و این تفکر در برنامه‌ریزی‌ها و نظارت بر عملکرد شهرداری‌های مناطق و کمک به آن‌ها بسیار مفید است.

سومین دوره انتخابات شورایاری‌ها از ساعت 10 تا 22 امروز ادامه خواهد داشت.

کد خبر 63109

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز