سه‌شنبه ۱۹ شهریور ۱۳۸۷ - ۱۸:۱۶
۰ نفر

گروه شهری: رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی و زیست شهری شورای شهر تهران گفت:

 انتخابات شورایاری‌ها که قرار بود 22 شهریور ماه برگزار شود، با نظر فرمانداری تهران در روزهای پایانی، در 2 روز برگزار می‌شود.

به گزارش همشهری، احمد مسجدجامعی با اعلام این خبر که سومین دوره انتخابات شورایاری‌ها 22 و 28 شهریور ماه برگزار می‌شود، گفت: در انجام این امر مهم و هماهنگی جهت اجرای انتخابات شورایاری‌ها با تنگناهای مختلف آموزشی، خدماتی ـ دینی مواجه هستیم، اما شهروندان تهرانی در سطح محله‌های شهر تهران، همکاری نزدیکی با ستاد شورایاری‌ها داشته‌اند و تنها فرمانداری تهران به‌عنوان دستگاه سیاسی و اجرایی در روزهای آخر به‌عنوان ناظر عالی این حرکت، به ما پیوست، هر چند که این پیوستن با وجود جذب شورایاری‌ها و نامزدها و معتمدین محلات به قیمت دو پاره شدن انتخابات بود و به همین دلیل انتخابات در روزهای 22 و 28 شهریور ماه برگزار می‌شود.

وی گفت: سومین دوره انتخابات شورایاری‌ها از اواخر سال گذشته و پس از طی مراحل مقدماتی و تایید و تصویب آن به اتفاق آرا در شورای شهر تهران با برنامه عملیاتی آغاز شد و تاکنون مراحل شکل‌گیری ستادهای مناطق، ستادهای محلات، شناسایی هیات‌های نظارت بر انتخابات و ثبت‌نام داوطلبان و تایید صلاحیت نامزدها را پشت سر گذاشته است.

مسجدجامعی افزود: در این مرحله، حدود 30 هزار نفر از معتمدان محلات شهر تهران در نخستین مرحله شرکت داشته‌اند و جلساتی با حضور آنها در 11 روز متوالی در 22 منطقه شهری برگزار شد و بیش از 3 هزار نفر به‌عنوان منتخبان از بین معتمدان محلات به مرحله نهایی راه یافتند و حدود 12 هزار نفر از سوی هیات‌های نظارت تایید صلاحیت شده‌اند. 

مسجد جامعی تصریح کرد: از لحاظ جنس و سطح سواد، حدود یک سوم داوطلبان، دارای مدرک کارشناسی به بالا هستند و یک پنجم نامزدها را بانوان تشکیل می‌دهند.

وی خاطر نشان کرد: با وجود گستردگی حرکت شورایاران، متأسفانه رسانه ملی در معرفی و شناساندن آن به شهروندان تهرانی بی‌مهری داشته و امیدواریم در روزهای آینده، شاهد شرایط بهتری در حمایت از این حرکت باشیم.

رئیس کمیسیون فرهنگی،  اجتماعی و زیست شهری شورای شهر تهران گفت: اولین مرحله انتخابات روز جمعه 22 شهریور ماه از ساعت 10 صبح تا 22 در مناطق 1، 2، 3، 4، 5، 6، 7، 8، 10، 12، 13، 15، 16، 17، 18، 20 و 21 و مرحله دوم در مناطق 9، 11، 14، 19 و 22 در روز پنجشنبه 28 شهریور ماه برگزار می‌شود.

واگذاری بخشی از اختیارات شورایاری‌ها

عضو شورای شهر تهران با اشاره به استقبال مردم برای عضویت در شورایاری‌ها و افزایش چشمگیر آن در این دوره گفت: این موضوع نشان می‌دهد، عملکرد شورایاری‌ها در محله‌ها مؤثر بوده است و مردم به این نتیجه رسیده‌اند که می‌توانند با عضویت در شورایاری‌ها در بهبود وضعیت محل زندگی خود نقش داشته باشند.

به گزارش همشهری، محمدعلی نجفی با دعوت از شهروندان برای شرکت در انتخابات افزود: سیاست شورای شهر و شهرداری تهران، واگذاری بخشی از اختیارات شهرداری نواحی به شورایاری‌ها و حمایت از آنهاست. 

وی، شورایاری‌ها را نهادی مردمی دانست که نیازهای ساکنان محله‌ها را به دقت پیگیری و برای رفع آنها تلاش می‌کنند. 

عضو شورای شهر تهران، قدم بعدی شورای شهر در حمایت از شورایاری‌ها را تصویب مصوبه‌ای برای واگذاری بخشی از اختیارات شهرداری نواحی به شورایاری‌ها خواند و تصریح کرد: بر این اساس، مطمئنا شورایاری‌ها در دور بعد به‌صورت نهادینه‌تری در مجموعه مدیریت شهری دارای نقش و جایگاه مؤثر خواهند بود.

کد خبر 62956

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز