وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه گفت‌وگوهای تهران و ریاض در مسیر درستی حرکت می‌کند،‌ اعلام کرد که ایران و عربستان سعودی در برخی موارد به توافق‌هایی دست پیدا کرده‌اند.

امیر عبدالهیان

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، بعدازظهر امروز (جمعه)، در گفت‌وگو با شبکه «المیادین» به مسائل مختلفی از جمله گفت‌وگوهای تهران و ریاض پرداخت.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در این خصوص گفت: «گفت‌وگوهای ایران و عربستان سعودی در مسیر درستی حرکت می‌کند و ما به گفت‌وگوهای بیشتری نیاز داریم».

وی اضافه کرد:‌ «ما و عربستان سعودی به توافق‌هایی در برخی زمینه‌ها دست پیدا کردیم و ما از این گفت‌وگوها استقبال می‌کنیم».

امیرعبداللهیان در ادامه گفت:‌ «گفت‌وگوهای ما با عربستان سعودی به نفع منطقه است. این یک گفت‌وگوی سازنده است. ایران و عربستان سعودی دو کشور مهم هستند و نقش پراهمیتی در تثبیت امنیت منطقه دارند».

وی افزود:‌ «ایران بر این باور است که معادله گفت‌وگو و استقبال [از دیگران] می‌تواند آینده درخشانی برای منطقه داشته باشد».

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران  در ادامه به گفت‌وگوهای هسته‌ای اشاره و تأکید کرد: «ما زمان خود را با مذاکرات تلف نخواهیم چنانچه طرف مقابل برای بازگشت به آن جدی نباشد. اگر آمریکا برای بازگشت به توافق هسته‌ای جدی باشد، ما می‌توانیم بر روی این مسئله حساب کنیم».

حسین امیرعبداللهیان همچنین گفت: «هدف اساسی دولت ایران یک طرح اقتصادی فراگیر چندجانبه است. در آینده نزدیک شاهد نتایج ابتکارهای ایران در زمینه برقراری صلح و امنیت در منطقه خواهید بود».

کد خبر 630914

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha