چهارشنبه ۲۰ شهریور ۱۳۸۷ - ۱۹:۴۱
۰ نفر

این روزها اگر گذر شما به نزدیکی مدارس افتاده باشد حتما متوجه شده‌اید که تحرک خاصی در مراکز آموزشی ایجاد شده و کارکنان مدرسه مشغول آماده سازی محیط‌های آموزشی برای استقبال از دانش آموزان در سال تحصیلی جدید هستند.

اما علاوه بر تحرک داخل این مراکز، در فضای بیرونی آنها نیز تحولات چشمگیری به چشم می‌خورد. یکی از این تحولات، خط کشی فضای مقابل مدرسه‌هاست.

در واقع در آستانه سال تحصیلی جدید، مقابل مدرسه‌های شهر خط کشی شده و همچنین در فاصله چند متری مراکز آموزشی، واژه «مدرسه» روی آسفالت خیابان نقش بسته است تا اینکه رانندگان حین نزدیک شدن به مدارس از سرعت خود بکاهند و از بروز سوانح احتمالی جلوگیری کنند.

این اقدام شایسته در کنار به کارگیری افرادی برای عبور دادن دانش آموزان از عرض خیابان به طور حتم از بروز سوانح رانندگی جلوگیری خواهد کرد. به امید اینکه سال تحصیلی جدید سالی بدون سانحه رانندگی در مقابل مدارس باشد.

خاموشی از زاویه‌ای دیگر

تعدادی از شهروندان در تماس تلفنی با ستون « در شهر چه خبر» از زاویه دیگری مشکل قطع برق خیابان‌ها به خصوص کوچه‌های فرعی را مورد توجه قرار داده‌اند. به گفته آنها، در برخی از کوچه‌های خلوت، قطع برق  زمینه مزاحمت و سرقت اموال مردم را فراهم می‌کند.

در واقع گروهی از افراد خلافکار از تاریکی کوچه‌ها سوء‌استفاده کرده و به خودرو‌ها دستبرد می‌زنند. همچنین اظهارات شهروندان حاکی از آن است که مواردی از کیف‌قاپی در کوچه‌های تاریک به وقوع پیوسته است.

به همین دلیل شهروندان از اداره برق درخواست دارند که خاموشی‌، شامل حال چراغ‌های  معابر نشود. همچنین مشاهده شده که برخی از لامپ‌های کوچه‌های فرعی سوخته است.

با توجه به گستردگی شهرها شهروندان باید در این زمینه همکاری کرده و مکان لامپ‌های خاموش را به اطلاع اداره برق برسانند.

بومی به وسعت یک شهر

چند وقتی است که کارگران شهرداری سراغ دیوار‌های شهر می‌روند و با رنگ‌آمیزی‌های گوناگون، چهره دیگری به شهر می‌دهند. هر روز می‌توان تعدادی از شهروندان را هم پای این دیوار‌ها دید که برای چند دقیقه‌ای متوقف می‌شوند و مشغول تماشای کار کارگران می‌شوند.

البته برخی از این کارگران  نیز نقاشانی هستند که هر یک از دیوار‌های بزرگ و گاهی کثیف شهر برای آنها حکم بوم نقاشی را دارد.

در این بوم‌که به وسعت یک شهر اندازه دارد طرح‌های شاد کودکانه، طرح‌های طبیعت و بالاخره چهره‌های مطرح ملی و مذهبی را می‌توان دید که شهر را خوش منظره‌تر کرده‌اند.

اما در این بین باید مراقب بود که زیاد هم به محدوده کار نقاش‌ها نزدیک نشد. زیرا نقاش‌‌های دیوار‌های شهر نمی‌توانند همیشه حرکت قلم‌مو و رنگ را کنترل کنند و گاهی رنگ‌‌هایی که از روی قلم مو می‌چکد روی لباس و خودروی شهروندان جا خوش می‌کند.

در این خصوص باید شهروندان توجه بیشتری داشته باشند. زیرا به هر صورت ابعاد بزرگ این دیوار‌ها، قلم‌مو و رنگ بزرگی را می‌طلبد که کنترل آن نیز برای نقاش مشکل است.

از سوی دیگر باید به این نکته نیز اشاره کرد که در برخی محدوده‌های شهر، مردم منتظر کارگران شهرداری نمی‌شوند و خود نیز دیوار‌های آلوده را رنگ‌آمیزی می‌کنند.

راننده‌های خوش فکر

از آنجا که هنوز هم تعداد افرادی که تمایل شدیدی دارند بی صف سوار اتوبوس شوند کم نیست، برخی راننده‌های ناوگان اتوبوسرانی با خوش‌فکری  اتوبوس را با دقت خاصی درست کنار نرده‌های خروجی صف متوقف می‌کنند.

در این حالت و با وجود بسته‌بودن در‌های عقب، فقط شهروندان داخل صف‌ها می‌توانند سوار شوند.

این در حالی است که در سایر نقاط شهر که راننده‌ها به این موضوع توجه نمی‌کنند یا ایستگاه دارای نرده نیست افراد غیرقانونمند به خیال خود زرنگی می‌کنند و بی‌صف سوار اتوبوس می‌شوند.

کد خبر 63052

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز