مدیر کل مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش از افزایش شهریه مدارس و آموزشگاه‌های غیردولتی خبر داد.

مدرسه غیرانتفاعی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از میزان، سعید صالح مدیرکل مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش گفت: در سال جاری ۱۷ مدرسه و آموزشگاه غیردولتی متخلف تعطیل، ۶ مدیر متخلف مدارس غیردولتی عزل و ۴۱ مدیر نیز توبیخ کتبی دریافت کرده اند؛ تخلفات این مدارس غیردولتی و آموزشگاه‌های زبان خارجه دریافت شهریه بیش از نرخ مصوب است.

صالح از افزایش ۳۰ درصدی شهریه مدارس و آموزشگاه‌های غیردولتی خبرداد و گفت: میزان نرخ شهریه مدارس غیردولتی در سامانه Mosharekatha.ir قراردارد و شهریه مصوب آموزشگاه‌های زبان و کنکور نیز در پوستری در آموزشگاه نصب شده است و دریافت وجه بیش از نرخ مصوب تخلف محسوب می‌شود.

وی با اشاره به این که کارت به کارت کردن شهریه در مدارس و مراکز غیردولتی ممنوع است، افزود: خانواده‌ها در صورت مشاهده تخلف می‌توانند به سامانه مراجعه و شکایت خود را ثبت کنند تا در کوتاه‌ترین زمان بررسی و اعلام شود.

مدیرکل مدارس و مراکزغیردولتی وزارت آموزش و پرورش گفت: خانواده‌ها در صورت انصراف از تحصیل در مدرسه غیردولتی تا قبل از امتحانات نوبت اول مدارس، می‌توانند ۵۰درصد شهریه را دریافت کنند.

سعید صالح افزود: آموزشگاه‌های مجاز زبان و کنکور باید مجوز آموزش و پرورش را در ورودی آموزشگاه نصب کنند و نصب نشدن مجوز آموزش و پرورش، نشانه غیرمجاز بودن مؤسسه است.

مدیرکل مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: در سامانه آموزش و پرورش دو شهریه «ثابت» و «فوق برنامه» برای مدارس غیردولتی اعلام شده است که «شهریه ثابت» در صورت مجازی یا حضوری بودن کلاس‌ها یکسان است و «شهریه فوق برنامه» در صورت اجرای کلاس‌های فوق برنامه، دریافت خواهد شد و در صورت اجرا نشدن این کلاس‌ها باید مبلغ دریافت شده به اولیا بازگردانده شود.

صالح تصریح کرد: دریافت شهریه بیشتر در مدارس غیردولتی برای هزینه‌های آموزش مجازی و اینترنت خصوصی، خلاف مقررات است، همچنین الزام مدارس غیردولتی برای تشکیل کلاس‌های حضوری در شهرهایی که به علت رعایت پروتکل‌های بهداشتی، مدارس دولتی آن تعطیل است نیز غیرقانونی است و در صورت حضوری شدن کلاس‌ها، تخلف حساب می‌شود.

وی گفت: تشکیل کلاس‌های مختلط در آموزشگاه‌های زبان و کنکور نیز تخلف محسوب می‌شود.

کد خبر 630474

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha