تایلند در آستانه بازگشایی مدارس در ماه آینده واکسیناسیون دانش‌آموزان دبیرستانی را با واکسن کرونای شرکت فایز آغاز می‌کند.

Bangkok

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از رویترز بر اساس ارقام رسمی حدود ۸۸ درصد دانش‌آموزان دبیرستانی ۱۲ تا ۱۸ سال در بانکوک پایتخت تایلند برای واکسیناسیون فراخوانده‌ شده‌اند و در سطح این کشور هم ۳.۶ میلیون نفر از بیش از ۵ میلیون دانش‌آموز واجد شرایط برای واکسیناسیون ثبت‌نام کرده‌اند.

تایلند حدود ۳۱ درصد از جمعیت ۶۶ میلیون نفری‌اش را در مقابل کووید-۱۹ واکسینه کرده است و با کاهش موارد عفونت کرونا در بانکوک بسیاری از محدودیت‌های اجتماعی در این شهر را برداشته است.

تایلند به شدت به دنبال بالا بردن میزان واکسیناسیون کرونا در این کشور است تا بتواند پس از ۱۸ ماه محدودیت‌های اجتماعی که باعث سقوط بخش حیاتی گردشگری در این کشور شد، بتواند گردشگران خارجی را دوباره جلب کند.

تایلند در پیروی از چندین کشور دیگر، واکسن‌های کرونای از نوع mRNA ساخت شرکت‌های فایزر و بیونتک را به دانش‌آموزان تزریق می‌کند.

آسوین کوانموانگ، فرماندار بانکوک گفت امیدوار است تزریق دو دوز واکسن به دانش‌آموزان تا پایان ماه اکتبر (اوائل آبان) به پایان برسد.

او گفت: «ما بسیار امیدواریم که تا آن زمان، موارد جدید بیماری کاهش یابد تا دانش‌آموزان بتوانند دوباره به مدرسه بازگردند.»

کد خبر 630472

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha