مدیر گروه سلامت جمعیت، خانواده و مدارس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: طبق بررسی‌های انجام شده از ابتدای مهرماه تاکنون آزمایش کرونای بیش از هزار و ۵۳۰ نفر از دانش‌آموزان استان خراسان رضوی در مناطق زیر پوشش این دانشگاه مثبت شده است.

دانش‌آموز

به گزارش همشهری به نقل از ایرنا، دکتر محمد احمدیان روز یکشنبه ۲۱ آذر افزود: ۸۶۰ مورد از این دانش‌آموزان تست پی. سی. آر مثبت داشته‌اند و بقیه نیز تست رپید یا آزمایش سریع آنان مثبت شده است.

وی بیان کرد: دانش‌آموزان گروه ۱۲ تا ۱۷ سال و گروه سنی زیر ۱۲ سال از گروه‌های آسیب‌پذیر به لحاظ ابتلا به کرونا هستند، لذا کلیه مراقبت‌های سلامت در رابطه با بیماری کووید ۱۹ در برنامه مشترک آموزش و پرورش و دانشگاه علوم پزشکی مشهد دیده شده است.

احمدیان ادامه داد: بدین ترتیب از ورود دانش‌آموزان با علائم مشکوک به کرونا در بدو ورود به مدرسه جلوگیری به عمل آمده و این افراد به مراکز منتخب کرونا ارجاع داده می‌شوند تا از آنها تست کرونا گرفته شود.  

مدیر گروه سلامت جمعیت، خانواده و مدارس دانشگاه علوم پزشکی مشهد، رهگیری دانش‌آموزان با علائم مشکوک کرونا را با اهمیت دانست و افزود: تیم‌های رهگیری به مدارس اعزام می‌شوند و اگر اقدامات رهگیری با همکاری مدیر مدرسه و همراهی اولیا به صورت شفاف انجام شود، آنان همکلاسی‌های خود را آلوده نخواهند کرد.

احمدیان با اعلام اینکه در حال حاضر ۸۸ درصد از دانش‌آموزان استان خراسان رضوی، دُز اول واکسن خود را دریافت کرده‌اند و ۶۲ درصد نیز دز دومشان را تزریق کرده‌اند، اظهار کرد: همچنین تاکنون ۹۳ درصد از مادران باردار مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد واکسن زده‌اند و ۶۷ درصد نیز دز دوم واکسن خود را دریافت کرده‌اند.

یک میلیون و ۱۹۶ هزار و ۶۳۴ دانش‌آموز شامل  ۵۸۵ هزار و ۸۴۲ دختر و  ۶۱۰ هزار و ۷۹۲ پسر در ۱۱ هزار و ۴۵۳ مدرسه، شامل ۵۵ هزار و ۲۳۰ کلاس درس در استان خراسان رضوی سال تحصیلی ۱۳۹۸ - ۱۳۹۹ را پشت سر گذاشتند.

۹۰ هزار معلم در خراسان رضوی مشغول به تدریس هستند و  ۵۱ درصد از کل جمعیت دانش‌آموزی خراسان رضوی در سه هزار و ۵۲۳ مدرسه شهرستان مشهد مشغول تحصیل هستند.

کد خبر 642676

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بهداشت و درمان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha