نماینده وزن ۹۷ کیلوگرم ایران راهی نیمه نهایی مسابقات جهانی شد.

گلیج

به گزارش همشهری آنلاین در ادامه رقابت های ۲ وزن پایانی کشتی آزاد قهرمانی جهان در اسلو پایتخت نروژ، عرفان الهی در ۷۰ کیلوگرم در مرحله یک چهارم نهایی مقابل حریف قرقیزستانی شکست خورد اما مجتبی گلیج در وزن ۹۷ کیلوگرم با کسب سومین پیروزی پیاپی راهی مرحله نیمه نهایی شد.

در وزن ۷۰ کیلوگرم عرفان الهی دارنده مدال طلای جوانان جهان در دور نخست به مصاف جینتارو موتویاما نفر سوم زیر ۲۳ سال جهان از ژاپن رفت و در پایان با نتیجه قاطع ۸ بر صفر به برتری رسید. وی سپس در یک مبارزه سخت برابر نیکولای گراحمز از مولداوی با نتیجه ۴ بر ۲ پیروز شد و به یک چهارم نهایی رسید اما در این مرحله مقابل آکماتالیف از قرقیزستان در یک کشتی پر افت و خیز با حساب ۸ بر ۸ و به دلیل فن ۴ امتیازی حریف، شکست خورد و از رسیدن به نیمه نهایی بازماند. الهی برای حضور در گروه بازنده ها باید منتظر صعود رقیبش به فینال باشد، در غیر این صورت حذف خواهد شد.

در وزن ۹۷ کیلوگرم مجتبی گلیج دارنده ۲ مدال طلای زیر ۲۳ سال جهان در دور نخست به مصاف الیزبار اودیکادزه دارنده مدال برنز جهان از گرجستان به روی تشک رفت و در پایان با نتیجه ۴ بر صفر به برتری رسید و راهی مرحله یک هشتم نهایی شد. وی در مبارزه دوم مقابل رادو لیفتر از مولداوی در فاصله ۲ دقیقه مانده به پایان مبارزه با نتیجه عالی ۱۰ بر صفر پیروز شد و به یک چهارم نهایی رسید. 

گلیج در سومین مبارزه برابر الیشر یرگالی از قزاقستان با نتیجه ۶ بر یک به برتری رسید و راهی نیمه نهایی شد تا امشب (دوشنبه) برای رسیدن به فینال در مبارزه ای سخت به مصاف کایل اسنایدر قهرمان جهان و المپیک از آمریکا برود.

کد خبر 630449

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha