مدیرکل ‌پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی وضعیت جوی را برای ۵ روز آینده پیش‌بینی کرد.

باران

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، صادق ضیائیان مدیرکل ‌پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی درباره وضعیت آب و هوایی کشور طی ۵ روز آینده، گفت: بر اساس تحلیل آخرین نقشه های پیش یابی هواشناسی امروز جمعه نهم مهرماه برای استان‌های گیلان، مازندران، اردبیل، بخش‌هایی از گلستان، آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی بارش باران، گاهی رعد و برق و وزش باد پیش بینی می‌شود که بیشینه شدت بارش‌ها در استان‌های گیلان و اردبیل خواهد بود. این شرایط با شدت کمتر طی روز شنبه دهم مهر ماه در مناطق ذکر شده ادامه خواهد داشت.

وی افزود: برای روزهای یکشنبه تا سه شنبه در استان‌های گیلان و برخی نقاط اردبیل و شمال آذربایجان شرقی بارش پراکنده انتظار می‌رود. با توجه به تشکیل چرخند حاره‌ای در شمال اقیانوس هند و حرکت آن به سوی دریای عمان انتظار می‌رود به تدریج از بعدازظهر جمعه تا یکشنبه در جنوب سیستان و بلوچستان به ویژه مناطق ساحلی، بارش باران همراه با رعد و برق و وزش باد شدید رخ دهد. طی این مدت دریای عمان در سواحل سیستان و بلوچستان مواج و طوفانی پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان همچنین گفت: طی ۳ روز آینده در نواحی شمال شرق و شرق کشور و همچنین در بخش‌هایی از استان‌های سمنان، یزد، کرمان و شمال اصفهان، وزش باد شدید و در مناطق مستعد ریزش گرد و خاک انتظار می رود. وضعیت طی روزهای یکشنبه و دوشنبه در نوار شرقی کشور پیش‌بینی می‌شود. از روز جمعه تا بعدازظهر شنبه هم غرب دریای خزر و نیمه غربی خلیج فارس مواج خواهد بود.

وی درباره وضعیت آب و هوای تهران نیز گفت: امروز هوای تهران صاف همراه با غبار صبحگاهی و گاهی وزش باد بوده و بیشینه و کمینه دمای هوا به ترتیب ۲۸ و ۱۸ درجه سانتیگراد است. فردا شنبه دهم مهر هم آسمان تهران صاف همراه خواهد بود و بیشینه و کمینه دمای هوا ۲۷ و ۱۶ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

کد خبر 629757

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha