مدیر کل ‌پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی گفت: در نوار شمالی و برخی دیگر از نقاط ایران وقوع رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید رخ خواهد داد.

بارش باران

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایسنا‏، صادق ضیاییان مدیرکل ‌پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی اظهار کرد: بر اساس نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری تا روز جمعه (۹ مهر) در استان‌های ساحلی خزر، اردبیل و شمال استان‌های آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی در برخی ساعات وقوع رگبار و رعد و برق، وزش باد شدید موقت و کاهش دما ‍‍پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: فردا و جمعه (۸ و ۹ مهر) بارش در غرب سواحل تشدید می‌شود و دریای خزر نیز در این مدت مواج خواهد بود. همچنین بارش پراکنده طی شنبه و یکشنبه (۱۰ و ۱۱ مهر) در استان‌های ساحلی خزر دور از انتظار نیست.

به گفته ضیاییان، تا روز شنبه (۱۰ مهر) در جنوب سیستان و بلوچستان و برخی نقاط هرمزگان افزایش ابر، وزش باد شدید موقت و در برخی ساعات رگبار و رعد و برق و روزهای شنبه و یکشنبه (۱۰ و ۱۱ مهر) در شرق کشور وزش باد شدید و گاهی خیزش گردوخاک رخ خواهد خواهد داد.

وی افزود: روزهای جمعه و شنبه (۹ و ۱۰ مهر) با نزدیک شدن سامانه بارشی واقع در روی اقیانوس هند، سواحل دریای عمان و شرق خلیج فارس مواج ‍‍پیش‌بینی می‌شود. 

مدیرکل ‌پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده نیز اظهار کرد: آسمان تهران فردا (۸ مهر) صاف، در بعدازظهر همراه با وزش باد و قسمتی ابری با حداقل دمای ۱۹ و حداکثر دمای ۳۰ درجه سانتیگراد و طی ‌جمعه (۹ مهر) نیز صاف، دربعدازظهر همراه با وزش باد و قسمتی ابری با حداقل دمای ۱۹ و حداکثر دمای ۲۹ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان گفت: طی امروز و فردا (۷ و ۸ مهر) اهواز با بالاترین دمای ۴۲ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و اردبیل با بیشینه دمای ۱۵ و ۱۲ درجه سانتیگراد خنک‌ترین مراکز استان‌های کشور هستند.

کد خبر 629462

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha